امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

رویال ژل یا شاه انگبین چیست؟

رویال ژل ماده ای غذایی است که توسط زبورهای عسلل تهیه می شود. معمولاً همه لاروها تا 3 روز اول زندگی خود از رویال ژل تغذیه می کنند و از روز 4 ام غذای آنها مخلوطی از عسل و گرده می شود. فقط ملکه است که تا پایان عمر از شاه انگبین یا همان رویال ژل تغذیه می کند.

بر اساس برسی ها مشخص شده که این تغذیه متفاوت باعث تفاوت هایی بین زبورها و ملکه می شود مثلا عمر ملکه 52 برابر طول عمر زنبورهای کارگر است و از لحاظ حجم نیز ملکه 2 تا 3 برابر کارگرها اسست.

زنبورهای کارگر دارای دو غده بر روی سر خود می‌باشند بنام غدد زیرحلقی که توانایی تولید این ماده را از سن 10 الی 15 روزگی دارند. رنگ ژل رویال از سفید شیری تا زرد روشن بوده و ترش مزه می‌باشد. ملکه در زمان زندگی تنها با ژله رویال تغذیه می‌شود.

رویال ژل توسط زنبورهای پرستار تولید می شود که این زنبورها در روز ششم زندگی تولید به تزشح رویال ژل می کنند. تولید این ژل توسط زنبورهای پرستار تا 11ام ادامه دارد و از روز 12ام این وظیفه به لاروهای کم سن سپرده می شود.

رویال ژل چونه تولید می شود؟

این ماده از دو جفت غده هیپوفارین موجود در طرفین سر زنبوران کارگر جوان ترشح می شود و با بزاق دهان آنها مخلوط می گردد. این ژل، خمیری شکل با رنگ تقریبا سفید تا زرد کمرنگ و طعمی تند و زننده است. بدون ژل رویال هیچ لاروی قادر به رشد نیست و این ماده، ملکه را قادر می سازد که در روزهای تخم ریزی در شبانه روز بیش از 2500 تخم بگذارد که وزن این مقدار بیش از وزن خود ملکه است. همچنین ملکه زنبور عسل به واسطه استفاده از این ماده مغذی حدود 5 تا 6 سال عمر می کند در حالی که زنبور های کارگر در فصول فعالیت خود (بهار و تابستان) حدودا در کمتر از 14 تا 24 روز از فعالیت خود میمیرند.

خواص رویال ژل یا شاه انگبین چیست؟

رویال ژل یا شاه انگبین 1 ماده غذایی و دارویی ارزشمند است که برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند: چربی خون، تنظیم هورمون، کمک به باروری، تسریع در ناتوانی های جنسی، کمک به رشد استخوان، محرک رشد، اشتها آور، رفع خستگی رگ ها استفاده می شود.

رویال ژل به خاطر داشتن استیل کولین که نقش مهمی در نقل و انتقال پیام های عصبی دارد، برای پیشگیری و درمان مشکلات عصبی مثل آلزایمر، اضطراب و رعشه استفاده می شود. همچنین این ماده برای فعالیت های فکری نیز مناسب است. استیل کولین جلوی رسوب کلسترول در جداره رگ ها نیز می شود که به این دلیل از سکته جلوگیری می کند.

رویال ژل همچنین دارای کلاژن است که برای پوست بسیار ضروری است.

در ادامه به تعدادی از خواص رویال ژل به صورت موردی اشاده می شود:

میکروب کشی: به دلیل وجود اسید چرب غیراشباع ضد باکتری است.

جلوگیری از آلزایمر: به دلیل استیل کولین می توان فعالیت های فکری را افزایش داد.

جلوگیری از تصلب شرایین: با کاهش ذخیره کلسترول در دیواره سرخرنگ باعث کاهش فشار خون می شود و از تصلب شرایین پیشگیری می کند.

جوانسازی و ضد پیری پوست: به دلیل وجود کلاژن از پیری و افتادگی پوست جلوگیری می کند.

ضد سرطان: این ماده ضد سرطان بوده و به دلیل خاصیت ضد فعالیت استروژن مانع رشد سلول های سرطانی در سرطان پستان می شود. ین ماده می تواند سلول های ایمنی را وادار به تولید مواد و عوامل ضد تومور در بدن کند.

این ماده بسیار مغذی، تاثیر خوبی بر بهبود بیماران سرطانی بعد از پرتو درمانی و شیمی درمانی دارد و باعث افزایش سرعت تولید گلبولهای سفید (WBC) در خون می شود.

برای اطلاع از قیمتها و سفارش آنلاین با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه