امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

هوش مصنوعی انقلابی در ورزش ایجاد کرده و آن را به سطح کاملاً جدیدی ارتقا داده است. اگرچه درست است که آمار و تجزیه و تحلیل از مدت ها قبل در ورزش نقش اصلی را بازی می کنند، هوش مصنوعی به طور قابل توجهی در نحوه استراتژیک، بازی و جذب مخاطب نیز تأثیر می گذارد. ما می بینیم که این روند در سراسر ورزش های بیس بال، تنیس، فوتبال، بسکتبال و بسیاری دیگر شیوع دارد.

هوش مصنوعی با بینشی بهتر در مورد مسابقه، مشاوره مربی با روندی بهتر و در برنامه های تلویزیون شما با تصاویری برجسته تر، حتی در بحث رختکن نفوذ کرده است. اما این همه چیز نیست. هوش مصنوعی با استفاده از آمار بازی در زمان واقعی برای بازیکنان و طرفداران، پیش بینی تاکتیک های بازی، یک راه هوشمندانه تر برای پیروزی در ورزش را برای همه، از ورزشکاران تا صدا و سیما، فراهم می کند تا بازیکن را قادر به انتخاب استراتژی مناسب و حتی به او هشدار بروز کاهش عملکرد یا آسیب دیدگی را می دهد. این فناوری در ورزش فراگیر شده و به سهمی اصلی در تکامل آن چه در داخل ورزشگاه و چه در خارج از آن کمک می کند و به این ترتیب هر بازیکن و تیم می تواند بهترین خودشان در زمین باشند.
ترکیبی از فناوری حسگر و هوش مصنوعی به مربیان کمک می کند تا تکنیک بازیکنان را بهبود بخشند. به عنوان مثال، در تمرینات با وزنه - که اکنون تقریباً در کل ورزش ها جهانی شده است - هوش مصنوعی می تواند بازخورد در زمان واقعی داشته باشد تا نتایج یک تمرین را به حداکثر برساند و رژیم های تمرینی شخصی را ایجاد کند که ممکن است مربیانی که سرشان شلوغ است نتوانند ارائه دهند. پوشیدنی ها همچنین می توانند داده هایی را درمورد میزان فشار و تحرکاتی که یک بازیکن تجربه می کند ارائه دهند و می توانند نشان دهند که برای جلوگیری از آسیب دیدگی باید چه فعالیتی متوقف شود. این امر به ویژه در سطح دبیرستان بسیار مهم است.
هوش مصنوعی تأثیر عمده ای روی تصمیمات استراتژیک مربیان چه قبل از بازی و چه در حین بازی دارد. بیس بال نمونه ای کلاسیک است. تصمیم گیری در مورد اینکه ترکیب چینی در برابر تیم های مخالف اکنون به همان اندازه تحت تأثیر تجزیه و تحلیل رایانه ای از دفتر کار است، تحت تأثیر تجربه مدیر قرار می گیرد. از طریق ترکیبی از سنسورهای پوشیدنی و دوربین های پرسرعت، سیستم عامل های هوش مصنوعی می توانند سرعت، چرخش و قرارگیری سرویس تنیس، یک توپ منحنی، یک پاس رو به جلو، یک ضربه پنالتی و ده ها اقدام مشابه دیگر را اندازه گیری کنند. حرکات و موقعیت قرارگیری در فضای بازیکنانی که آنها را انجام می دهند نیز قابل ذکر است. همه این داده ها باعث می شود مربیان بتوانند بازیکنان را برای مسابقه آماده کنند. به همان اندازه مهم، هوش مصنوعی می تواند شانس موفقیت را برای تاکتیک های مختلف بازی پیش بینی کند. به عنوان مثال، برخی از مربیان فوتبال در حال حاضر به هوش مصنوعی روی آورده اند تا به آنها کمک کند تا در طی بازی نمایش های مناسب را بیابند.
هوش مصنوعی اکنون می تواند تجزیه و تحلیل عملکرد پیشرفته ای را چه این که کلیپ هایی از تمام تاکتیک های برنده باشد یا تجزیه و تحلیل بصری هر نمایش را ارائه دهد. این به بازیکنان و مربیان ابزاری قدرتمند برای تجزیه و تحلیل نحوه عملکرد و بررسی نقاط قوت و ضعف حریف را می دهد. به عنوان مثال، در مسابقات تنیس رولان-گاروس که در آینده برگزار می شود، Infosys برای توسعه Stats +  مشارکت کرده است که براساس تأثیر فردی آنها بر نتیجه مسابقه، در یک مسابقه زنده آمار را دوباره تجزیه و تحلیل می کند. این ویژگی نقطه به نقطه، پویا و زنده براساس اصول هوش مصنوعی برای بهینه سازی تجربه فنی و بازیکن ساخته شده است.
با کمک سیستم عامل های هوش مصنوعی، دوربین هایی که اکنون رویدادهای ورزشی را ضبط می کنند همچنین می توانند موارد برجسته یک بازی را برای توزیع در رسانه های تلویزیون یا دستگاه های تلفن همراه انتخاب کنند. قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی اکنون به چاپ نیز گسترش می یابد. یک بستر زبان طبیعی ایجاد شده است که داده های خام بازی های بیس بال لیگ کوچک را به متن های خواندنی تبدیل می کند. با این قابلیت، سرویس خبری آسوشیتدپرس قابلیت گزارشگری خود را افزایش داده و اکنون قادر است 13 لیگ کوچک را با 142 تیم از طریق هوش مصنوعی تحت پوشش قرار دهد.
هوش مصنوعی در ورزش برای حیاتی است و هرچه فناوری از طریق حسگرها، پردازنده ها و الگوریتم های بهتر بهبود می یابد، از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. چه از طریق یک سازمان فناوری اطلاعات داخلی و چه از طریق سیستم عامل های هوش مصنوعی خارجی، سازمان های ورزشی اکنون برای موفقیت در مسابقات در بالاترین سطح به هوش مصنوعی نیاز دارند.

محقق و گردآورنده: حامد نقویان

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه