امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

چین لینک chainlink در سال 2017 توسط سرگئی نظروف معرفی شد. چین لینک شبکه رمزنگاری‌شده از گره‌ها و مبتنی بر بلاک چین است. بلاک چین چین لینک از طریق اوراکل، پیوندی بین داده‌های دنیای واقعی و قراردادهای هوشمند برقرار می‌کند؛ مانند بلاک چین بیت کوین و اتریوم بلاک‌چین link غیرمتمرکز است، به این معنا که هیچ مرجعی بر امور آن کنترلی ندارد. کوین مرتبط با چین لینک به‌عنوان رمز ارز link شناخته ‌می‌شود که یکی از توکن‌های استاندارد erc20 است. از این رمز ارز برای پرداخت هزینه‌های معاملات در شبکه vhainlink استفاده‌ می‌شود. با توجه به این‌که Link در 12 ماه گذشته افزایش قیمت زیادی داشته، در ادامه مطلب قصد داریم درباره علت ابداع و نحوه کارکرد این شبکه صحبت کنیم.

علت ابداع چین لینک

قراردادهای هوشمند، قراردادهای از پیش تعریف‌شده‌ای هستند که برای آنالیز شرایط در بلاک چین ایجاد می‌شوند. این قراردادها به‌منظور ارزیابی تصمیم نهایی خود به شرایط و داده‌های مشخصی متکی می‌باشند. ازآنجایی‌که قراردادهای هوشمند مبتنی بر بلاک چین هستند، هر دو قابل تائید و تغییرناپذیر هستند. به این معنا که هیچ فردی نمی‌تواند آن‌ها را حذف و یا اصلاح کند.

بااین‌حال برنامه قراردادهای هوشمند شاهد محدودیت‌هایی است که بر اساس آن‌ها این قراردادها به داده‌هایی فراتر از بلاک چین وابسته هستند. این همان نقطه‌ای است که بر اساس آن باید داده‌های خارج از زنجیره به فرمت درون زنجیره‌ای ترجمه شوند. به دلیل تفاوت زبان داخل و خارج زنجیره پیوند منابع داده‌های خارجی با قراردادهای هوشمند دشوار است.

بلاک چین chainlink ابداع شد تا این شکاف را طریق یک شبکه غیرمتمرکز اوراکل‌ برطرف کند. اوراکل‌ به‌عنوان میان‌افزار عمل کرده و داده‌ها را از منابع خارجی به زبانی که قراردادهای هوشمند داخلی آن‌ها را درک ‌می‌کنند، ترجمه کند.

نحوه کارکرد چین‌ لینک

زمانی که یک قرارداد هوشمند به اطلاعات نیاز دارد درخواستی برای دریافت اطلاعات موردنیاز ارسال‌ می‌کند. پروتکل chainlink درخواست ارسال‌شده را به‌عنوان یک رویداد درنظرگرفته و متعاقباً قرارداد هوشمند دیگری را به‌عنوان chainlink Service Level Agreement یا به‌اختصار SLA، برای جمع‌آوری داده‌ها از منابع خارج از بلاکچین ایجاد می‌کند.

قرارداد SLA سه قرارداد فرعی ایجاد‌ می‌کند:

قرارداد اعتبار: این قرارداد سابقه گره اوراکل را برای اطمینان از اعتبار و عملکرد خوب آن، ارزیابی کرده و تائید می‌کند. در طول این فرایند گره‌های غیرقابل‌اعتماد و ناکارآمد حذف می‌شوند.

قرارداد تطبیق سفارش: درخواست قرارداد را به گره (node) ارائه داده و در عوض پیشنهاد‌های آن‌ها را دریافت ‌می‌کند. سپس در ادامه نوع و تعداد صحیح گره‌ها را برای پاسخگویی به درخواست مشخص ‌می‌کند.

قرارداد تجمع: تمام اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط اوراکل‌های انتخاب‌شده را برای ارزیابی، تطبیق و تائید نهایی. جمع‌آوری می‌کند.

در این مرحله، چین لینک هسته (core)، برای فهم منابع API خارجی، “درخواست”را از زبان درون زنجیره‌ به زبان خارج زنجیره ترجمه‌ می‌کند.

سپس درخواست ترجمه‌شده به API هدایت‌ می‌شود.API داده‌ها را از منبع خارجی جمع‌آوری می‌کند.

در آخر نیز پس از جمع‌آوری اطلاعات موردنیاز بار دیگر اطلاعات به زبان درون زنجیره ترجمه‌شده و به CAC ارسال می‌شود

اپراتورهای قراردادهای هوشمند برای پرداخت هزینه‌های عملکرد گره بلاک چین chainlink از رمز ارز link استفاده‌ می‌کنند. قیمت‌ها بر مبنای تقاضای داده و بازار فعلی این نوع داده‌ها مشخص می‌شود.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه