امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

 

زمانیکه ربات گوگل وارد یک صفحه اینترنتی می شد بخش های مختلفی را مورد توجه قرار می داد که قبلا در مقاله تعیین کلمات کلیدی صفحه

 به آن پرداخته ایم. مهمترین بخش هایی که ربات گوگل بررسی می کرد عبارت بودند از:

 

  • عنوان صفحه
  • آدرس صفحه
  • متن جایگزین تصاویر
  • توضیحات متا
  • تگ های h1 و h2

البته هنوز هم ربات های گوگل توجه ویژه ای به این بخش ها و کلمات به کار رفته در آن دارند ولی بسیار باهوشتر از گذشته محتوای شما را آنالیز می کنند. در این مقاله تلاش می کنیم بفهمیم نقش محتوای طولانی در بهبود وضعیت سئو چیست.

در سال 2018 گوگل فقط به محتوا توجه نمی کند بلکه مفهوم کلیدی صفحه را درک خواهد کرد.

مفهوم کلیدی چیست؟

تشنگی یک مفهوم است، زمانیکه شما تشنه هستید می توانید این نیاز با عبارات گوناگونی بیان کنید. مثلا عباراتی مانند “من تشنه هستم” یا اینکه “از صبح آب نخوردم” یا عبارتی مثل “گلوم خشک شده”  همگی مفهوم تشنگی شما را به مخاطب اعلام می کنند. هریک از این عبارت ها می توانند یک کلمه کلیدی برای هدف گذاری سئو باشند ولی در سال 2018 هدف گذاری ما بر روی مفهوم کلیدی یعنی تشنگی انجام می شود.

در گذشته تکرار یک عبارت می توانست شانس شما را برای کسب جایگاه و بهبود وضعیت سئو افزایش دهد در حالیکه همان تکنیک امروز می تواند موجب جریمه شما توسط گوگل شود! امروز به جای استفاده از عبارات تکراری چند روش جایگزین را پیشنهاد میدهیم:

  • استفاده از عبارات هم خانواده و هم معنی
  • استفاده از عبارات توصیفی و مرتبط
  • پاسخ گویی به سوالات حاشیه ای و مرتبط با موضوع

مفهوم کلیدی جایگزین کلمه کلیدی در سال 2018

 Keyword Stuffing چیست؟

اگر در گذشته عادت داشتید که 2 تا 3 درصد محتوای شما تکرار کلمه کلیدی هدف باشد از سال 2018 به این فکر کنید که تنها 2 تا 3 بار تکرار کلمه کلیدی کفایت می کند و این کمبود حضور کلمه در صفحه را با یکی از سه روش بالا جبران می کنیم تا در نهایت یک مفهوم کلیدی را به گوگل و کاربر القا کنیم.

چرا مقالات طولانی موفق تر هستند؟

گوگل به عنوان بهترین موتور جستجو تلاش می کند بهترین صفحات را به کاربران خود پیشنهاد دهد و در بیشتر مواقع بهترین صفحات آنهایی نیستند که مملو از کلمات کلیدی و کلمات تکراری هستند. بلکه صفحاتی هستند که یک مفهوم کلیدی را به صورت کامل بررسی کرده اند.

صفحاتی که یک موضوع را به صورت کامل بررسی کرده باشند سوالات زیادی از کاربر را در همان صفحه پاسخ می دهند. به همین دلیل محتوای طولانی در حال حاضر شانس بیشتری برای کسب جایگاه در نتایج گوگل دارد. البته دلیل این جایگاه فقط طولانی بودن محتوا نیست بلکه مفهوم ارایه شده در آن باید دقیق و جامع باشد.

یک محتوای طولانی از نظر گوگل شبیه به یک هایپرمارکت است که کاربر می تواند با یک بار مراجعه اطلاعات گوناگونی را دریافت کرده و نیاز خود را به صورت کامل برطرف کند. محتوای کوتاه شبیه به یک مغازه سنتی است که می تواند بخشی از نیاز کاربر را به خوبی برطرف کند ولی هیچ پاسخی برای سایر سوالات او ندارد و کاربر مجبور خواهد شد برای اطلاعات تکمیلی به سایت ها و صفحات دیگر مراجعه نماید.

تمام سوالات کاربر در مورد آن مفهوم کلیدی را پاسخ دهید

گوگل اهمیت زیادی به راحتی کاربران می دهد و به همین دلیل محتوای طولانی که حول یک مفهوم کلیدی است شانس بیشتری در مقایسه با یک مقاله معمول در مورد یک کلمه کلیدی خواهد داشت. به عبارت دیگر گوگل هایپرمارکت را به فروشگاه های سنتی ترجیح می دهد.

نمودار زیر به صورت مقایسه ای تعداد کلمات به کار رفته در مقاله در مقایسه با جایگاهی که در نتایج جستجو کسب کرده اند نمایش می دهد. در مقالات پیشین وبسیما در زمینه آموزش سئو اعلام کرده بودیم که محتوای شما بهتر است 500 تا 800 کلمه باشد ولی در حال حاضر ما پیشنهاد می کنیم مقالات شما حداقل 1200 و کداکثر 2000 کلمه باشند تا شانس شما برای کسب جایگاه بیشتر شود.

محتوای طولانی شانس بیشتری برای کسب جایگاه در مفهوم کلیدی دارد

آیا فقط طولانی بودن محتوا کفایت می کند؟ مسلما نه. منظور ما از محتوای طولانی متنی است که موضوعات مختلفی پیرامون یک مفهوم کلیدی را پوشش داده باشد.

چطور یک محتوای طولانی برای یک مفهوم کلیدی بنویسیم؟

زمانیکه قصد دارید یک مقاله ارزشمند و طولانی در مورد یک مفهوم کلیدی بنویسیم باید موضوعات مختلف پیرامون آن موضوع را شناسایی کرده و برای هرکدام توضیحاتی در متن درج کنیم. هرچقدر موضوعات جانبی پوشش داده شده در مقاله بیشتر باشد شانس شما بیشتر خواهد بود.

نمودار زیر نسبت تعداد موضوعات جانبی در آن مفهوم کلیدی به جایگاه کسب شده توسط مقاله در گوگل را نمایش می دهد. به طور معمول پیشنهاد می شود شما حداقل 7 موضوع جانبی برای آن مفهوم را پوشش دهید.

تاثیر تعداد موضوعات جانبی در مورد یک مفهوم کلیدی بر جایگاه صفحه

بعنوان مثال فرض کنید قصد دارید مقاله ای با عنوان “بوت استرپ چیست” تهیه کنید. این مقاله می تواند موضوعات جانبی زیر را نیز پوشش دهد:

  • بوت استرپ در چه سالی منتشر شد
  • چرا نام آن بوت استرپ است
  • بوت استرپ توسط چه شرکتی تولید شده است
  • چه نسخه هایی برای بوت استرپ وجود دارد
  • طراحی ریسپانسیو چیست
  • مزایای بوت استرپ چیست
  • معایب بوت استرپ چیست
  • چه سایت هایی از بوت استرپ استفاده کرده اند

یافتن کلمات پیشنهادی گوگل در مورد مفهوم کلیدی

برای آنکه بتواند موضوعات و حواشی مورد توجه پیرامون مفهوم کلیدی خود را پیدا کنید باید ابتدا بدانید کاربران عموما چه عباراتی را جستجو می کنند و برای این کار بهتر است از پیشنهادات گوگل هنگام جستجو استفاده کنید. این پیشنهادات عملا پرجستجوترین عبارات کاربران در موضوع مورد نظر شما هستند.

1- استفاده از پیشنهادات گوگل هنگام جستجو

اولین قدم برای یافتن کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل جستجوی عبارت مورد نظر در گوگل است. به محض آنکه شروع به نوشتن در نوار جستجو می کنید پیشنهادی به شما نمایش داده می شوند. این پیشنهادات عباراتی هستند که توسط کاربران جستجو شده اند و با متن وارد شده توسط شما شروع می شوند. تصویر زیر نمایی از این پیشنهادات گوگل است.

لیست کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل هنگام جستجو

همین روند را برای این لیست از کلمات ادامه میدهید و پیشنهادات مرتبط با هریک از آنها را پیدا می کنید. در نهایت شما لیستی بلند از عبارات مورد نظر کاربران خواهید داشت که خوراک لازم برای نگارش محتوا و تعیین تگ های h2 در مقاله شما خواهند بود.

وبسیما ابزاری کارآمد و ساده برای دسترسی به این پیشنهادات تهیه کرده است که به شما اجازه می دهد با وارد کردن عبارت مورد نظر خود لیست پیشنهادات مرتبط با آن را دریافت کرده و همزمان لیست پیشنه

این ابزار می تواند با یک جستجوی ساده تا 100 کلمه یا عبارت هدف پیرامون آن مفهوم کلیدی را در اختیار شما قرار دهد. برای استفاده از این ابزار به صفحه کلمات پیشنهادی گوگل مراجعه کنید. تصویر زیر نمونه ای از خروجی ابزار بهترین کلمات پیشنهادی گوگل است.

ابزار جستجوی کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل

2- استفاده از پیشنهادات گوگل در صفحه جستجو

علاوه بر پیشنهادات لحظه ای که هنگام جستجو به شما نمایش داده می شود. عبارات دیگری نیز در پایین صفحه نتایج جستجو در اختیار شما قرار می گیرد. این پیشنهادات از نظر املایی و جمله بندی با عبارت جستجو شده توسط شما متفاوت هستند ولی همگی مرتبط با مفهوم کلیدی مورد نظر شما خواهند بود.

تصویر زیر نمایی از پیشنهادات گوگل برای عبارت بوت استرپ چیست هستند که به شما کمک می کند. عبارات مرتبط و موضوعات داغ برای این مفهوم کلیدی را شناسایی کنید.

کلمات پیشنهادی گوگل در انتهای صفحه نتایج جستجو

3- استفاده از ابزار keyword planner

این ابزار یکی از ابزارهای زیرمجموعه google adwords است که برای نمایش تبلیغات در نتایج جستجوی گوگل مورد استفاده قرار می گیرد. در این بخش شما می توانید عبارات مورد نظر خود را وارد کرده و علاوه بر دریافت تعداد جستجوی ماهانه هرکدام عبارات پیشنهادی گوگل مرتبط با آن موضوع را نیز دریافت کنید.

برای آشنایی بیشتر با این ابزار پیشنهاد می کنیم مقالهآموزش کار با ابزار keyword planner را در وبسیما مطالعه کنید.

سخن پایانی

هر روز الگوریتم های گوگل قویتر از گذشته و با هوش بالاتر صفحات را بررسی می کنند. تمام تلاش گوگل درک بهتر از محتوای صفحه و ارایه بهترین نتایج به کاربران خود است. در نتیجه نقش محتوا هم چنان در سئو 2018 پررنگ باقی خواهد ماند و تهیه محتوا نیازمند وقت و دانش بیشتری نسبت به گذشته است. محتوای شما باید پاسخگوی سوالات بسیاری از کاربران باشد و همزمان از نظر موتورهای جستجو ارزشمند باشد. هرچقدر دایره کلمات شما گسترده تر بوده و به ادبیات کاربران نزدیک باشد شانس شما برای کسب جایگاه بیشتر خواهد بود.

به صفحات پربازدید در سایت خود توجه کنید و ببینید که آیا محتوای طولانی و جامع کمکی به کسب جایگاه شما در نتایج گوگل داشته است؟ آیا توانسته اید با ارایه مقالات کوتاه و کم ارزش بازدیدکننده زیادی جذب کنید؟ تجربه خود را با ما و سایر خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید.

منبع:وبسیما 

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه