امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

دستگاه ماینر یا همان اسیک ASIC مجموعه‌ای از دستگاه‌هایی است که برای استخراج رمزارزها به کار گرفته می‌شوند. دستگاه ماینر امروزه مشهور شده‌اند و انواع مختلفی دارند و تولیدکنندگان متنوعی آن را تولید می‌کنند.

با توجه به معروف شدن بازار ارز دیجیتال و رمزارزها افراد زیادی تصمیم به استخراج رمزارز گرفته‌اند. به افرادی هم که رمزارزهایی مثل بیت‌کوین را استخراج می‌کنند ماینر می‌گویند. هدف اصلی و کلی این ماینرها این است که با استفاده از انواع دستگاه‌های استخراج رمزارزها بتوانند رمزارزهایی که هنوز استخراج‌نشده‌اند را به دست آورند و با فروش و سرمایه‌گذاری آن‌ها بتوانند سود بیشتری کسب کنند. طبیعتا هر چه این تعداد رمزارز بیشتر باشد، سود حاصله از فروش آن نیز بیشتر است. به این فرایند ماینینگ گفته می‌شود.

به‌طور خلاصه فرآیند ماینینگ فرآیندی است که در آن تراکنش‌های مربوط به رمزارزها تأییدشده‌اند. این تأییدیه عموما در دفتر کل توزیع استخراج صورت می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین وظیفه فرایند ماینینگ این است که سبب افزایش امنیت شبکه موردنظر می‌شود. همچنین سبب غیرمتمرکز سازی شبکه رمزارزها می‌شود، درواقع این فرآیند، رمزارزهای جدیدی تولید می‌کند.

به عبارتی ساده‌تر برای پاسخ به این سؤال که ماینر چگونه کار می‌کند باید گفت؛ ماینرها تراکنش‌های تأیید شده رمزارزها را در بلوک‌های بلاک‌چین جمع می‌کنند و سپس آن‌ها را کدگذاری می‌کنند تا از طریق این کدگذاری بتوانند این بلوک‌ها را به بلوک‌های قبلی اضافه کنند. این کدگذاری به‌صورت یک جورچین است که این جورچین بسیار پیچیده است و باید حل شود. درواقع هر سیستم و کاربری که بتواند در کمترین زمان ممکن و زودتر از سایر سیستم‌ها این جورچین را حل کند جایزه مخصوص خود را می‌گیرد که همان رمزارزهاست. به این صورت ماینرها سبب کسب درآمد می‌شوند. پیچیده بود؟ دوباره بخوانید!

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه