امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

سرتیک یک پروتکل ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک‌چین است. این سیستم بر امنیت شبکه‌ها تأکید دارد و برای کارکرد درست اپلیکیشن‌هایی مانند سیستم‌های مالی غیرمتمرکز، NFT ها (توکن‌های غیرقابل تعویض)، وسایل نقلیه خودکار و غیره کاربرد دارد. ارز سرتیک بیان می‌کند که در زمینه‌ سیستم بلاک‌چین، والت‌ها، Dapp، قرارداد های هوشمند و… نیز فعالیت می‌کند.

هدف پروتکل سرتیک چیست؟

استادان دانشگاه ییل (Yale) و کلمبیا در سال 2018 به ‌دنبال راهی برای تامین امنیت پروتکل‌های بلاکچینی بودند و به این نتیجه رسیدند که بهترین روش، استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای ایمن‌سازی، نظارت بر شبکه‌های بلاکچینی و قراردادهای هوشمند است. هدف زنجیره سرتیک ایجاد یک زیرساخت برای عملکرد امن زنجیره‌های بلاکچینی و برنامه‌های غیرمتمرکز است.

نماد اختصاری ارز دیجیتال سرتیک

سرتیک نوعی ارز دیجیتال با نماد اختصاری CTK بر پایه بلاک‌چین و اثبات سهام وکالتی (DPoS) است. در این سیستم، کاربران رمزارز خود را در شبکه‌های خاصی به نام Stake سرمایه‌گذاری کرده و اینگونه، امنیت دارایی‌های خود را حفظ می‌کنند.

زنجیره سرتیک

زنجیره سرتیک یک بلاک چین است که از اثبات سهام برای اجرای امن برنامه‌هایی مانند NFT وبرنامه‌های DeFi استفاده می‌کند. زنجیره سرتیک برای افزایش امنیت قراردادهای هوشمند، از پلتفرم تأیید بنیادی در هسته خود استفاده می کند. تیم پشتیبان این فناوری توضیح داد که با اولویت بندی امنیت، تلاش دارد پتانسیل سیستم های محاسباتی پیچیده را به حداکثر برساند.

با اطمینان می توان توجه داشت که سه جنبه اصلی در یک بلاک چین وجود دارد: غیرمتمرکز بودن، مقیاس پذیری و امنیت. در حالی که بسیاری از پلتفرم‌ها ابزارهایی برای اطمینان از تمرکز زدایی یا حتی مقیاس‌ پذیری ایجاد کرده‌اند، بسیاری از آنها امنیت را در اولویت قرار نداده‌اند درحالی که امنیت برای رشد پلتفرم ضروری است.

بدون امنیت، حتی بهترین پلتفرم‌ها می توانند با چالش هایی روبرو شوند. وقتی امنیت در اولویت قرار گرفته باشد، پلتفرم از گسترش و رشد برخوردار می شود. همچنین، توسعه‌ دهندگان ممکن است از ثبات بیشتری در حین برنامه‌ نویسی برخوردار شوند، زیرا چشم‌انداز آن به امنیت است.

علاوه بر این، اعضای پلتفرم سرتیک به کاربران اطمینان داده اند که برای دراز مدت حضور دارند. این بدان معناست که آنها خدمات امنیتی را به بلاک چین ارائه می دهند، که ممکن است به سایر حوزه های دنیای دیجیتال نیز گسترش یابد.

پروتکل ارز دیجیتال سرتیک

برای تأیید امنیت پروتکل‌ها توسط ممیزی سرتیک ابتدا باید تیم توسعه‌دهنده پروتکل، قراردادهای هوشمند خود را در اختیار سرتیک قرار دهند. سپس اجزایی مانند اوراکل امنیتی، فرآیند حسابرسی پروتکل را به انجام می‌رسانند. سپس گزارش حاصل از بررسی پروژه به تیم توسعه‌دهنده ارسال می‌شود. در این گزارش تمامی مشکلات امنیتی پروتکل ذکر شده است. توسعه‌دهندگان می‌توانند از راه‌حل‌های پیشنهادی سرتیک جهت رفع این مشکلات استفاده کنند. البته دقت داشته باشید که ممیزی سرتیک تنها مشکلات را شناسایی می‌کند و در خصوص برطرف ساختن آنها، راه‌حل‌هایی را ارائه می‌دهد. به‌عبارت‌دیگر، پروتکل ارز دیجیتال سرتیک به طور مستقیم نقشی در ارتقای امنیت بلاکچین‌ها ایفا نمی‌کند.

برای مشاهده لیست پروژه‌هایی که سرتیک حسابرسی آنها را انجام می‌دهد، می‌توانید وب‌سایت رسمی ارز دیجیتال CertiK را مشاهده کنید. با کلیک روی هر یک از این پروژه‌ها می‌توانید از امتیازی که سرتیک به هر کدام اعطا کرده اطلاع پیدا کنید. سرتیک در امتیازدهی خود شش پارامتر زیر را مدنظر قرار می‌دهد:

  • تحلیل ایستای برنامه

  • مانیتورینگ درون زنجیره‌ای

  • تحلیل احساسات بازار نسبت به پروژه

  • مسائل حاکمیتی پروژه

  • نوسانات بازار

  • ارزیابی امنیتی

سرمایه گذاری در پروژه سرتیک و خرید ارز CTK

سرمایه گذاری در توکن های CTK انتخابی است که باید با انجام تحقیقات کافی و تصمیم گیری در مورد اینکه آیا می توانید ریسک ها را به درستی مدیریت کنید یا خیر، در نظر داشته باشید. از آنجایی که ارزهای دیجیتال بسیار نوسانی هستند، ممکن است برای برخی افراد بسیار خطرناک باشند. با این حال، ارزهای رمزپایه راه دیگری برای تکمیل درآمد شما هستند، بنابراین مطمئن شوید که الگوهای رشد سکه و سایر بخش‌های ضروری را برای پیش‌بینی تغییرات قیمت در آینده درک کرده‌ اید.برای خرید این ارز می‌توانید از طریق بازار ارزهای دیجیتال سایت موربیت اقدام کنید

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه