امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

دندان عقل چیست؟

به طور کلی، تعداد بسیار کمی از افراد فضای کافی در دهان خود برای رویش دندان عقل خود دارند و آنهایی که فضای خالی دارند معمولاً از نظر عملکرد جویدن زیاد استفاده نمی شوند. این دندان ها در استخوان فرو می مانند. دندانپزشکان می گویند این دندان ها نباید دندان های دیگر فک را فشرده کنند و برای جلوگیری از عفونت احتمالی باید کشیده شوند. این دندان ها آخرین دندان هایی هستند که در دهان رویش می کنند. دندان عقل در سنین 18-24 سالگی در دهان رشد می کنند. اما معمولاً مدفون زیر لثه ها می مانند و عللائمی مانند گوش درد، درد و محدودیت در باز شدن دهان ایجاد می کند. در رابطه با دندان عقل لازم است به موراد زیر اشاره کنیم....

از بین بردن علائم ذکر شده با آنتی بیوتیک امکان پذیر است، اما اغلب این علائم عود می کنند. دندان عقل که به دهان متصل است، گاهی اوقات ممکن است به طور کامل یا جزئی در دهان ظاهر شود. درد ممکن است گاهی با طعم بد و ترشح همراه باشد. رویش این دندان ها معمولاً بسیار دردناک است و زمان زیادی طول می کشد تا به طور کامل رویش پیدا کند. معمولاً می توان با مسکن ها و غرغره کردن آب نمک گرم، مشکل را کنترل کرد. هیچ الزامی وجود ندارد که آنها همیشه مشکل ساز باشند، اما اغلب باعث تورم، حساسیت، درد، محدودیت باز شدن دهان، بوی بد دهان و طعم بد می شوند.

هزینه کشیدن دندان عقل

دلایل کشیدن دندان عقل چیست؟

  1. درد مداوم
  2. پریکورونیت راجعه
  3. کبودی
  4. آبسه
  5. کیست های مربوط به این دندان
  6. تومور
  7. آسیب به بافت های اطراف (مانند پوسیدگی دندان جلوی آن)
  8. ممکن است با روش جراحی دیگری تداخل داشته باشند

پوسیدگی دندان عقل چگونه است؟

درمان پوسیدگی دندان عقل

بزاق، باکتری ها و ذرات غذا در لانه باز شده توسط دندان تازه در حال رویش جمع می شوند و هم دندان عقل و هم دندان مولر کنار آن را تهدید می کنند. تشخیص و درمان این نوع پوسیدگی بسیار دشوار است. ممکن است شرایط جدی رخ دهد که منجر به درد و عفونت و در نتیجه آبسه شود. دندان عقل در مناطقی که دسترسی به آن با مسواک یا نخ دندان سخت است وجود دارند. باکتری ها، اسیدها و بقایای مواد غذایی که به مرور زمان باعث ایجاد پوسیدگی دندان عقل می شوند در این منطقه جمع آوری می شوند. اگر دندان پوسیده شود و با پرکردن ترمیم نشود، در مدت کوتاهی دندان ملتهب می شود.

دندان عقل پوسیده چه عوارضی دارد؟

  • از آنجایی که تمیز نگه داشتن این دندان ها دشوار است، باکتری های انباشته شده و بقایای غذا باعث بوی بد دهان می شوند.
  • دندانی که در حالت افقی (انحراف از عمودی) زیر لثه نهفته شده باشد، فشاری ایجاد می کند که منجر به حرکت، سفت شدن و انحراف دندان های دیگر می شود.
  • باکتری هایی که در زیر لثه پوشاننده دندان نهفته تجمع می کنند باعث عفونت می شوند.

بهترین زمان برای کشیدن دندان عقل پوسیده چه زمانی است؟

دندانی که در وضعیت نامناسب نهفته است، باید در سنین 14 تا 22 سالگی کشیده شود، چه مشکلی داشته باشد یا نه. عمل جراحی در سنین پایین از نظر فنی آسانتر است و بهبودی سریعتر است. عمل های بالای 40 سال بسیار سخت می شود. همچنین با افزایش سن عوارض جانبی افزایش می یابد و دوره نقاهت طولانی می شود.

ترمیم پوسیدگی دندان عقل

هزینه کشیدن دندان عقل پوسیده در کرج

چنانچه دندان عقل در یک فک جاداری رشد کند و همچنین فرد بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کند دیگر نیازی به کشیدن و خارج کردن دندان عقل از دهان نیست ولی اگر دندان عقل دچار پوسیدگی، خرابی و هرگونه مشکلی شد هیچ تفاوتی با سایر دندان های دهان ندارد و به راحتی می توان دندان پوسیده را درمان و ترمیم نمود. این نکته شایان ذکر است که اگر دندان عقل نقش جوییدن دندان را به خوبی در دهان ایفا می کنندبه راحتی می توان آن عصب کشی و ترمیم نمود

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه