امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

خرید و فروش در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال، شرایط و ویژگی‌های خاصی دارد. افراد با توجه به استراتژی‌های مختلفی که دارند می‌توانند اقدام به ایجاد سفارش در صرافی‌های خارجی هم‌چون بایننس یا صرافی‌های ایرانی نظیر صرافی نوبیتکس (Nobitex) کنند.

این‌که شما کدام یک از انواع سفارش‌هایی را که معرفی می‌کنیم استفاده می‌کنید، به نوع معامله و هدف شما بستگی دارد. بسیاری از افراد در بازه‌های بلند مدت و به قصد هولد بر روی ارزهای مطمئن سرمایه‌گذاری می‌کنند. عده‌ای نیز حتی بر روی یک شت کوین به منظور ترید کوتاه مدت تمرکز دارند. با همه‌ی این‌ها بسیار مهم است که انواع سفارش‌های خرید و فروش را به خوبی بشناسید.

چرا باید با انواع سفارش ها آشنا شویم؟

حوزه‌ی کریپتوکارنسی یا همان رمزارزها اخیراً محبوبیت خاصی بین سرمایه‌گذاران پیدا کرده است. دلیل این امر پتانسیل بالای این حوزه برای کسب سود و هم‌چنین مزایای دیگری هم‌چون غیرمتمرکز بودن و پایین بودن کارمزدهای این ارزهاست.

اما خرید یک ارز، نگه داشتن آن برای مدتی و سپس فروش آن، تنها یکی از روش‌های ساده‌ی کسب سود در این مارکت است. شما می‌توانید از انواع سفارش‌های (Order Typeها) بهره‌مند شده و در راستای افزایش سود خود قدم بردارید. تصور کنید توانسته‌اید به موقع یک شت کوین را کشف کنید که در شرف پامپ بسیار بالایی قرار دارد. شما با به‌کارگیری یک سفارش درست می‌توانید سودی بسیار بیشتر از آن‌چه انتظار می‌رود کسب کنید.

مهم ترین سفارش ها در خرید و فروش ارزهای دیجیتال

ثبت Order فعالیتی ضروری در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری‌ست. مهم نیست که برای خرید چه ارزی برنامه‌ریزی کرده‌اید یا می‌خواهید کدام یک از ارزهای خود را بفروشید. اگر در یک صرافی ترید می‌کنید، باید یکی از Orderهای زیر را به کار ببرید.

معرفی Market Order

این نوع سفارش نوعی بسیار ساده و کاملاً بدیهی از سفارش خرید و فروش است. درست شبیه تمام خرید و فروش‌هایی که در زندگی روزمره خود انجام می‌دهیم. یعنی شما اگر می‌خواهید ارزی را بخرید، با قیمت آن در همان لحظه آن را خریداری می‌کنید.

اغلب زمان‌هایی که نیاز به خرید یا فروش سریع یک ارز دارید، استفاده از سفارش مارکت کارآمد و مفید است. در اغلب صرافی‌ها هم‌چون صرافی نوبیتکس (Nobitex) امکان ثبت چنین سفارشی وجود دارد.

سفارش محدود یا Limit Order

در این نوع سفارش شما به قیمت حال حاضر ارز کاری ندارید. بلکه شما برنامه‌ریزی کرده‌اید یک ارز را در قیمتی خاص بخرید یا بفروشید. در سفارش محدود خرید یا فروش شما در لحظه انجام نمی‌شود. بلکه پس از ثبت، سفارش شما در انتظار رسیدن به قیمت مورد نظر باقی می‌ماند.

برای مثال شما مطمئنید که قیمت یک شت کوین در ساعات آینده رشد قابل توجه یا سقوط چشم‌گیری خواهد داشت. به این ترتیب شما می‌توانید سفارش فروش خود را در قیمت بالایی که در نظر دارید ثبت کنید تا نیاز به رصد مداوم قیمت نداشته باشید و سفارش‌تان خود به خود در صورت رسیدن به آن قیمت انجام شود. هم‌چنین شما می‌توانید سفارش خرید خود را در قیمت پایینی که پیش‌بینی کرده‌اید ثبت کنید و در زمان رسیدن قیمت به آن سطح، خریدتان انجام شود.

نکته‌ی مهم در این مورد احتمال انجام نشدن معامله است. در صورتی که قیمت ارز مورد نظر به مبلغی که پیش‌بینی کرده‌اید نرسد سفارش انجام نخواهد شد.

سفارش Stop Order

استاپ اُردر بی‌شباهت به سفارش محدود نیست. در Stop Order شما ابتدا یک پیش‌شرط برای ثبت سفارش خود تعیین می‌کنید. برای مثال شما یک محدوده‌ی قیمتی را برای ثبت شدن سفارش مشخص می‌کنید تا در صورت رسیدن قیمت به آن سطح، سفارش‌تان ثبت شود.

حال تفاوت در این است که شما می‌توانید سفارش استاپ خود را به دو شکلی که پیش از این معرفی کردیم ثبت کنید. یعنی سفارش شما پس از رسیدن به نقطه‌ی استاپ می‌تواند به صورت Market Order یا به شکل Limit Order ثبت شود.

به این دو شکل سفارش به اختصار Stop-Market و Stop-Limit گفته می‌شود.

سفارش Scaled Orders

این نوع سفارش با عنوان سفارش قابل تنظیم نیز شناخته می‌شود. سفارش قابل تنظیم از جهات مختلفی قابل بررسی‌ست. می‌توان گفت یک Scaled Order پیش از هر چیز به شما در ثبت سفارش پله‌ای کمک می‌کند. فرض کنید شما روند بازار را نزولی یا صعودی تشخیص داده‌اید. دو راه پیش روی شماست. یا شما می‌توانید تمام حجم سرمایه‌ی مورد نظر خود را در یک قیمت وارد کرده و یک سفارش ثبت کنید. یا این کار را به صورت پله‌ای و در قیمت‌های مختلف انجام دهید.

این موضوع چند مزیت دارد که یکی از مهم‌ترین‌های آن افزایش احتمال سود بیشتر و کاهش ریسک معامله‌تان است. از طرفی سفارش‌های تنظیم شده در حجم‌های بسیار بالا، سبب مصون ماندن بازار از تغییرهای ناگهانی می‌شود. چرا که سفارش‌های بسیار بزرگ تاثیر مستقیمی بر روند بازار دارند و ثبت سفارش تنظیم شده و خروج یا ورود تدریجی سرمایه می‌تواند از تاثیر روانی این سفارش‌ها بر بازار بکاهد.

سفارش OCO

نام کامل این سفارش One Cancels the Oder است. در این نوع سفارش شاهد ترکیبی از دو نوع سفارش استاپ و لیمیت هستیم. در چنین سفارشی شما شرطی را برای انجام یکی از سفارش‌ها تعیین می‌کنید. این شرط، انجام پذیرفتن سفارش دیگر است. یعنی شما دو سفارش ثبت می‌کنید و قصدتان این است که اگر یکی از آن‌ها انجام شد، دیگری لغو شود.

فرض کنید ارز مورد نظر شما در یک محدوده‌ی خاص در حال رنج زدن است. شما مقداری از این ارز دارید و می‌خواهید در صورت کاهش قیمت مجدداً آن را شارژ کنید. هم‌چنین برنامه‌تان این است که در قیمت بالای کانال نیز مقداری از آن را بفروشید. به این ترتیب شما با ثبت دو سفارش خرید و فروش در نقطه‌ی پایین و بالای کانال یک سفارش OCO ایجاد می‌کنید. حال هر یک از این سفارش‌ها انجام شود، دیگری لغو شده و شما می‌توانید برای معامله‌ی بعدی‌تان تصمیم بگیرید.

سفارش FOK

نام این سفارش از مخفف عبارت Fill Or Kill گرفته شده است. در چنین سفارشی شما دوست دارید به‌صورت لحظه‌ای و با همان شرایطی که می‌خواهید انجام شود. با ثبت سفارش FOK خود را از نوسانات لحظه‌ای بازار در امان نگه می‌دارید. به این ترتیب اگر شرایط مورد نظرتان در سفارش فراهم باشد، انجام می‌شود. در غیر این صورت سفارش‌تان بلافاصله لغو خواهد شد.

دیگر انواع سفارش ها

در بالا برخی از مهم‌ترین شکل‌های سفارش در صرافی‌های ارزهای دیجیتال را معرفی کردیم. البته این سفارش‌ها تنها محدود به بازار کریپتوکارنسی نبوده و در اغلب بازارها از آن‌ها استفاده می‌شود. با این حال این‌ها همه‌ی انواع سفارش‌ها نیستند.

برخی دیگر از سفارش‌هایی را که آشنایی با آن‌ها خالی از لطف نیست در زیر معرفی می‌کنیم.

 – سفارش Time In Force: این سفارش تا زمانی که آن را کنسل نکنید یا تا زمانی که اجرا شود باقی خواهد ماند.

 – سفارش Day Order: این سفارش با نام سفارش روزانه نیز معرفی می‌شود. مدت اعتبار این سفارش تا پایان روز جاری‌ست و در صورت اجرا نشدن در این زمان لغو خواهد شد.

 – سفارش Good-Till Date/Time: در چنین سفارشی شما تاریخ یا ساعتی را برای بسته شدن سفارش تعیین می‌کنید. به این ترتیب در صورتی که سفارش در این بازه‌ی زمانی انجام نشده باشد، لغو می‌شود.

 – سفارش Post-Only: پایین‌تر بودن کارمزد سفارش محدود (Limit Order) نسبت به Market Order دلیلی برای استفاده از سفارش Post Only است. به این ترتیب سفارش شما تنها در صورتی ثبت و اجرا می‌شود که به صورت محدود انجام شده و کارمزد کم‌تری بپردازید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه