امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

امروزه بازار ارزهای دیجیتال به یکی از بازارهای محبوب سرمایه­گذارن در سراسر جهان تبدیل شده و در کشور ما نیز علاقه­مندان بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. اولین گام برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال انتخاب یک صرافی و ثبت نام در آن برای انجام معاملات است. صرافی ارز دیجیتال جایی‌ست که می توان ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین، اتریوم و سایر آلت کوین ها را در آن خرید و فروش کرد. اما به دلیل وجود صرافی­های متعدد ایرانی و خارجی و نحوه عملکرد متفاوت آن­ها همچنین وجود صرافی­های نامعتبر، انتخاب یک صرافی مطمئن و ارائه دهنده­ی خدمات و پشتیبانی مطلوب را برای کاربران مبتدی به کاری دشوار بدل کرده است.

برخی از صرافی‌ها دارای ارز دیجیتال خود هستند. برای مثال ارز دیجیتال wrx متعلق به صرافی WazirX بوده و ارز صرافی بایننس BNB است.

در این مقاله قصد داریم تا با معرفی تعدادی از صرافی­های معتبر ایرانی و خارجی ارز دیجیتال به کاربران در انتخاب صرافی متناسب با اهداف سرمایه­گذاری خود کمک کنیم.

صرافی ارز دیجیتال بایننس (BINANCE )

صرافی بایننس بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال از نظر حجم معاملات و یکی از محبوب­ترین صرافی­ها میان کاربران سراسر دنیاست. بایننس در ابتدا در چین و توسط چانگ پنگ ژائو تاسیس شد اما به دلیل محدودیت­های قانونی کشور چین در حوزه­ی ارزهای دیجیتال مجبور شد از چین مهاجرت کرده و ادامه فعالیت خود را به کشور ژاپن منتقل کند.

صرافی بایننس دارای مزایای قابل توجهی است در زیر به برخی از آن­ها اشاره می‌کنیم:

پشتیبانی از بیش از 350 ارز دیجیتالکارمزد بسیار پاییندارای بلاکچین و کوین اختصاصی BNB و امکان استفاده از آن برای صرفه­جویی در پرداخت کارمزد مبادلاتامنیت بسیار بالا با استفاده از احراز هویت دو مرحله­ایقابلیت تبادل 46 ارز فیات مختلف مثل دلار، یورو، پوند، درهم و… با ارزهای دیجیتالصرافی ارز دیجیتال هوبی گلوبال (HUOBI GLOBAL )

دومین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال از نظر حجم معاملات صرافی هوبی گلوبال است که در سال 2013 توسط لئون لی،کارمند سابق اوراکل،  در چین تاسیس شد. این صرافی نیز بعدها مانند بایننس با مشکلات قانونی در کشور چین مواجه شد و دفتر مرکزی خود را به کشور سنگاپور منتقل کرد و پس از آن فعالیت خود را در کشورهای ژاپن و کره جنوبی گسترش داد.

مزایای صرافی هوبی گلوبال:

پشتیبانی از بیش از 320 ارز دیجیتال مختلفدرای دو رابط کاربری ساده و پیشرفته با امکانات متعددقابلیت تبادل 50 ارز فیات مثل دلار و یورو و … با ارزهای دیجیتالامنیت بالا با استفاده از احراز هویت دو مرحله­ایصرافی ارز دیجیتال کوکوین ( KUCOIN )

صرافی ارز دیجیتال کوکوین طبق رتبه بندی سایت COINMARKETCAP.COM یکی از 5 صرافی بزرگ ارز دیجیتال از نظر حجم معاملات است که در سال 2017 توسط گروهی از متخصصان باتجربه در حوزه­ی بازارهای سرمایه تاسیس شد. این صرافی با ارائه­­­ی یک رابط کاربردی ساده و راحت و در عین حال ایمن به سرعت محبوبیت فراوانی در میان کاربران پیدا کرد به طوری که تا سال 2018 بیش از یک میلیون کاربر جذب این پلتفرم شدند. این پلتفرم دارای توکن اختصاص خود با نام KCS است با استفاده از آن می­توانید در پرداخت کارمزد تراکنش­ها صرفه­جویی کنید.

مزایای صرافی ارز دیجیتال کوکوین:

پشتیبانی از بیش از 300 ارز دیجیتال مختلفرابط کاربری آساندارای توکن اختصاصیامنیت بالا با استفاده از احراز هویت دو مرحله­ای

صرافی ارز دیچیتال وزیرکس (WazirX)

صرافی ارز دیجیتال WazirX در سال 2017 توسط شخصی به نام نیشال شتی در کشور هند تاسیس شد و اکنون یکی از زیرمجموعه­های صرافی بزرگ بایننس است. این صرافی در رتبه 28ام از نظر حجم معالات قرار گرفته است و تا به امروز قابلیت پشتیبانی از 141 ارز دیجیتال مختلف را داراست. این صرافی ارز دیجیتال خود را با نام ارز دیجیتال wrx ارائه می‌کند.

مزایای صرافی WazirX:

پشتیبانی از بیش از 140 ارز دیجیتال مختلفرابط کاربری آساندارای توکن اختصاصیامنیت بالا با استفاده از احراز هویت دو مرحله­ایقابلیت اطمینان به واسطه­ی پشتیبانی صرافی بایننس

در بالا به معرفی تعدادی از بزرگ‌ترین و معتبرترین صرافی­های خارجی ارز دیجیتال پرداختیم. نکته حائز اهمیت در خصوص استفاده از تمامی صرافی­های بین المللی این است که کاربران ایرانی برای عضویت در آن­ها و اقدام به معامله حتما و در هر شرایطی باید از سرویس‌های VPN استفاده نموده و با آی­پی کشوری غیر از ایران وارد حساب کاربری خود در وبسایت یا اپلیکیشن صرافی­های خارجی شوند. در صورت ورود به حساب کاربری خود با آی­پی ایران احتمال بلوکه شدن حسابتان و از دست رفتن سرمایه بسیار زیاد است چرا که مطابق تحریم­های بین­المللی علیه کشورمان استفاده از خدمات مالی در وبسایت­های خارجی برای ایرانیان ممنوع است.

اکنون بیایید تعدادی از صرافی­های معتبر داخلی را بررسی کنیم:

صرافی والکس

صرافی والکس یک بازار معاملاتی ایرانی است که توانسته با ارائه بستری حرفه ای و ایمن زمینه ی خرید و فروش بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتال را برای کاربران ایرانی فراهم کند. در صرافی والکس سرمایه گذاران می توانند با پیشنهادگذاری قیمت خرید و فروش به طور آزادانه و مستقیم به معامله ی ارزهای دیجیتال با یکدیگر بپردازند.

مزایای صرافی ارز دیجیتال والکس

–              امنیت بالا به واسطه ی ذخیره ی دارایی‌ها به صورت سخت‌افزاری (Cold Storage) و محافظت از آن ها در مقابل حملات سایبری

–              پشتیبانی از ارزهای دیجیتال محبوب مانند بیت کوین، اتریوم، تتر و …

–              پشتیبانی سریع و 24 ساعته

–              امکان معامله به صورت شبانه روزی

–              امکان انجام معاملات جفت ارز با استفاده از رمزارز تتر

–              پشتیبانی از چارت ها، ابزارها و اندیکاتورهای تحلیلی همچون نمودارهای شمعی و …

–              امکان دعوت از دوستان به صرافی والکس با استفاده از کد دعوت به طوری که  با دعوت از دوستانتان و ثبت نام آن ها در والکس، 20% درصد از کارمزد ریالی که والکس از معاملات آن ها دریافت می‌کند، به شما تعلق می‌گیرد. علاوه بر این دوستانتان می‌توانند دو معامله با کارمزد صفر انجام داده و در نتیجه دو پله کارمزد معاملاتی آن ها کاهش پیدا خواهد کرد.

صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس

نوبیتکس نیز مانند والکس یک صرافی ایرانی‌ست که بستری امن برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال فراهم  می‌کند. این صرافی نیز امکان سفارش‌دهی در بازار‌های رقابتی را به کاربران خود می دهد.

مزایای صرافی ارز دیجیتال والکس

–              دارای کیف پول اختصاصی و ذخیره ی کلید خصوصی به صورت آفلاین برای محافظت از آن در مقابل هکرها

–              امکان انجام معامله به صورت شبانه روزی

–              میزبانی از تعداد خوبی از رمزارزهای محبوب

صرافی ارز دیجیتال اکسیر

اکسیر یک صرافی داخلی ارز دیجیتال است که به کاربران امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با استفاده از ریال می دهد.

مزایای صرافی ارز دیجیتال اکسیر:

–              پشتیبانی شبانه روزی

–              ارائه API به برنامه نویس‌ها و توسعه دهندگان

–              آموزش و پشتیبانی قوی

 

صرافی ارز دیجیتال رمزینکس

رمزیتکس یکی دیگر از صرافی های ارز دیجیتال داخلی است که در حوزه ی خرید و فروش رمزارزهای مختلفی از جمله بیتکوین، اتریوم و تتر فعالیت می کند. این صرافی به دلیل برخورداری از رابط کاربری آسان برای افراد مبتدی بسیار مناسب است.

مزایای صرافی ارز دیجیتال رمزینکس:

–              امنیت بالا به واسطه ی ذخیره دارایی‌ها در کیف پول سرد

–              رابط کاربری آسان و مناسب برای افراد مبتدی

–              سرعت بالا در انجام معاملات

–              انجام معاملات به صورت مستقیم و بی واسطه

صرافی ارز دیجیتال بید ارز

یکی دیگر از صرافی های قابل اعتماد ارزهای دیجیتال ایرانی صرافی بیدارز است که امکانات خوبی در اختیار معامله گران برای خرید بیتکوین، اتریوم و سایر آلتکوین ها قرار می دهد.

مزایای صرافی ارز دیجیتال بید ارز:

–              امکان انجام مبادلات ارز دیجیتال به صورت مستقیم و بدون واسطه

–              تضمین امنیت پرداخت ها برای طرفین معامله

–              سرعت بالا در انجام معاملات

–              نمایش قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال مختلف

مجددا یادآور می شویم که استفاده از صرافی های خارجی علی رغم امکانات پیشرفته تر، حجم معاملات بالا و پشتیبانی از تعداد بسیار زیاد ارزهای دیجیتال برای کاربران ایرانی خطر مسدود شدن حساب و از دست رفتن سرمایه را به دنبال دارد. به همین دلیل توصیه می-شود کاربران ایرانی از صرافی های داخلی برای انجام مبادلات خود استفاده کنند و پس از کسب تجربه  در صورت علاقه مندی به ورود به بازارهای متنوع تر با رعایت اقدامات احتیاطی به مبادله در صرافی های خارجی بپردازند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه