امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

تجارت فرهنگ سازمانی به عنوان نگرش ها، رفتارها، ارزش ها و ویژگی های جمعی یک سازمان خاص تعریف می شود. عبارات دیگری که متخصصان تجارت معمولاً به جای فرهنگ سازمانی استفاده می کنند. مطالعات موردی کار نشان داده است که 77 درصد از بزرگسالان هنگام درخواست فرصت های شغلی، فرهنگ سازمانی را از نزدیک در نظر می گیرند. علاوه بر این، 56٪ از شرکت کنندگان معتقدند که فرهنگ شرکت مهمتر از جبران خسارت است.

انواع فرهنگ سازمانی بر همه جنبه های یک کسب و کار، از مشارکت کارکنان گرفته تا سودآوری، تأثیر می گذارد. به این ترتیب، شرکت ها به اهمیت فرهنگ های سازمانی و ارزش بهینه سازی آنها پی می برند.

پروفسور رابرت کوین و کیم کامرون از دانشگاه میشیگان دو محقق فرهنگ کسب و کار هستند که مطالعات و تحلیل های موردی عمیقی انجام داده اند. در سال 1983، کیم کامرون و رابرت کوین ابزار ارزیابی فرهنگ سازمانی را توسعه دادند و اختراع کردند که معمولاً به آن BCAI می گویند.

کیم کامرون و رابرت کوین 39 ویژگی کارایی عملیاتی را تجزیه و تحلیل کردند و به این نتیجه رسیدند که دو قطب قابل توجه وجود دارد. قطب اول تمرکز و ادغام داخلی با توجه به غلظت و تمایز خارجی است. قطب دوم ثبات و کنترل بر انعطاف پذیری و اختیار است.

یافته های رابرت کوین و کیم کامرون به صورت بصری توسط چارچوب ارزش های رقابتی نشان داده شده است. OCAI بر 4 نوع مختلف فرهنگ شرکتی، از جمله انواع فرهنگ، تمرکز دارد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه