امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

مسیر شغلی : به مجموعه ای از کارها و مشاغلی اشاره می کند که افراد در مدت زندگی کاری خود بر عهده می گیرند عمده ترین کاربرد اصطلاح مسیر شغلی عبارت است از پیشرفت در کار.

در برخی موارد اصطلاح مسیر شغلی دلالت بر یک شغل یا حرفه داشته و مستلزم سطوح بالایی از تربیت و آموزش بوده است اصطلاح مسیر شغلی به هر تعهد بلند مدتی که همراه با سرمایه گذاری روان شناختی وسیع دریک حرفه یا یک سازمان باشد دلالت دارد. شاین کلمه مسیر شغلی را داری معنای درونی و بیرونی می داند به نظر ایشان مسیر شغلی درونی شامل احساس درونی است که فرد نسبت به زندگی کاری خود معمول می دارد.

از نقطه نظر بیرونی، مسیر شغلی به توالی نقشهای رسمی که با یک حرفه معین پیوند می‏خورد‏‏‏ اشاره دارد.

در سازمانها مسیرهای پیشرفت شغلی و فرستهای پیشرفت شغلی با سازمان دهی مجدد، کوچک سازی، مناسب سازی عدم لایه بندی، تیم سازی و منبع گزینی بیرونی در میان تغییرات زیادی که اتخاذ می شود عمیقاً دگرگون می شود.

شاین بر این باور است که سازمانهای امروزی در معرض دگردیسی و تحولات عمیقی قرار گرفته اند، آنها از کوچک سازی مناسب سازی، فشردگی، و یا به سادگی از تحول و دگرگون سازی در اموراتی که همچنان ناشناخته است سخن می گویند آنچه که مشخص است این است که تغییرات عمیقی که در دنیای وسیع روی می دهد انکار شدنی نیست. این تغییرات درمحیط شغلی برای بهبود مسیر شغلی و پیشرفت کارکنان استنتاجات و پیامدهایی را نسبت به آینده داشته است.

بهبود مسیر شغلی: وسیله ای است که از طریق آن یک سازمان می تواند بهره وری فعلی کارکنان خود را تداوم بخشیده یا افزایش دهد و در تمام این مدت آنان را برای دنیای در حال تغییر آماده سازد برنامه های بهبود مسیر شغلی اثر بخش می تواند موجب کاهش ترک خدمت کارکنان و افزایش بهره وری شود.برای درک بهبود مسیر شغلی همین بس که دانسته شود به طور میانگین سازمانها در هر پنج سال پنجاه درصد نیروهایی را که از طریق فارغ التحصیلان دانشگاه کارمند یابی شده اند از دست می دهند. به نظر می رسد که بین اهداف رضایت و نیازهای کارکنان با خط مشی ها و سبکهای کاری سازمانهایی که درآن مشغول فعالیت هستند گسیختگی و بی ارتباطی وجود دارد.این امر به نارضایتی و سرانجام تصمیم به ترک سازمان منجر می شود. تحقیقات نشان می دهد که اجرای برنامه های بهبود مسیر شغلی از سوی سازمانها می تواند میزان بالای ترک خدمت اختیاری کارکنان کاهش دهد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه