امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

بلیچینگ دندان یک روش زیبایی‌شناسی است که برای سفید کردن دندان‌ها استفاده می‌شود. در این روش، از مواد شیمیایی برای حذف لکه‌ها و رنگ‌های زیادی که به دندان‌ها چسبیده‌اند، استفاده می‌شود. این روش می‌تواند باعث بهبود رنگ دندان‌ها شود و دندان‌ها را برای مدتی سفید و درخشان کند.
بلیچینگ دندان می‌تواند به دو صورت صورت بگیرد. روش اول، بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی است که توسط دندانپزشک با استفاده از محصولات شیمیایی و لیزر انجام می‌شود. روش دوم، بلیچینگ دندان خانگی است که برای آن از کیت‌های بلیچینگ خانگی و محصولات شیمیایی مانند ژل‌های بلیچینگ استفاده می‌شود. هر دو روش بلیچینگ دندان درست و اصولی انجام شود، می‌تواند به دندان‌های شما کمک کند تا سفیدتر و درخشان‌تر شوند.
انواع بلیچینگ دندان
انواع بلیچینگ دندان عموماً به دو دسته بزرگ تقسیم می‌شوند: بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی و بلیچینگ دندان خانگی.
1- بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی: در این روش، دندانپزشک با استفاده از محصولات شیمیایی و لیزر، دندان‌های شما را سفیدتر می‌کند. مزیت این روش این است که به طور معمول نیاز به چندین جلسه نیست و نتیجه ایجاد شده، بسیار سریع و موثر است.
2- بلیچینگ دندان خانگی: در این روش، شما از کیت‌های بلیچینگ خانگی و محصولات شیمیایی مانند ژل‌های بلیچینگ برای سفید کردن دندان‌های خود استفاده می‌کنید. این روش به طور کلی ارزانتر از بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی است، اما ممکن است به مدت چندین هفته طول بیانجامد و نتیجه آن نسبت به بلیچینگ در مطب کمتر باشد.
در هر دو روش، ممکن است برای افزایش کارایی بلیچینگ، از لیزر نوری استفاده شود. همچنین، بلیچینگ دندان می‌تواند به دو صورت داخلی و خارجی انجام شود. بلیچینگ داخلی وقتی استفاده می‌شود که دندان دارای لکه‌های درونی و عمیق است، در حالی که بلیچینگ خارجی وقتی استفاده می‌شود که لکه‌ها بیشتر روی سطح دندان هستند.

بهترین دکتر برای بلیچینگ دندان در کرج


بهترین دکتر برای بلیچینگ دندان، دکتری است که تخصص زیبایی دندان‌ها (Cosmetic Dentistry) دارد و دارای تجربه کافی در این زمینه است. برای پیدا کردن بهترین دکتر برای بلیچینگ دندان، می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:
1- پرسش از دوستان و آشنایانی که قبلاً برای بلیچینگ دندان به دندانپزشک مراجعه کرده‌اند و تجربیاتشان را با شما در میان بگذارند.
2- مطالعه نظرات و بازخوردهای بیماران در سایت‌ها و اینترنت.
3- مراجعه به دندانپزشکان مختلف و دریافت نظرات و پیشنهادات آن‌ها.
در نهایت، برای انتخاب بهترین دکتر برای بلیچینگ دندان، بهتر است که به تجربه و تخصص آن‌ها توجه کنید و با اعتماد به دندانپزشکی که انتخاب می‌کنید، مراحل بلیچینگ دندان خود را آغاز کنید
مراحل بلیچینگ دندان به چه صورت است؟
سفید کردن دندان در مطب دندانپزشکی یک فرآیند سریع و آسان می باشد که به گونه ای که با مراجعه به کلینیک دکتر متخصص زیبایی و ترمیمی دندان طی 2 یا 4 جلسه بدون هیج درد و مشکلی دندان های شما را سفید می کند در ادامه به مراحلی که پزشک برای بلیچینگ انجام می دهد می پردازیم:

  • ابتدا دندان ها را دکتر مورد بررسی قرار می دهد که اگر دارای جرم هستند، آنها برداشته شوند در بک تعریف دیگر می توان گفت که در این مرحله دندان ها باید تمیز شوند.
  • سپس با استفاده از ابزاری در دندان پزشکی برا دسترسی دکتر به تمام دندان ها استفاده می شود
  • همانطور که بالاتر ذکر شد برای محافظت از لثه ها دکتر از ژل های مخصوص در این مرحله استفاده می کند که کوچک ترین آسیبی به لثه ها وارد نشود.
  • حال ژل سفید کننده حاوی پراکسید هیدروژن را به مدت نیم ساعت بر روی دندان ها قرار می دهد.
  • اکنون برای فعال سازی ژل سفید کننده از دستگاهی به نام لیزر و یا لایت کیور استفاده می کنند که به معنای تاباندن نور بر روی دندان ها می باشد که سبب فعال شدن هیدروژن پراکسید می شوند.
  • گاهی اوقات لازم می شود که دندان ها در چند نوبت ژل زده شوند و هر بار به مدت یک ربع تا نیم ساعت تایم ببرد که بعد از هر بار ژل زدن میزان و درجه سفیدی مورد بررسی قرار می گیرد تا مشخص شود به میزان سفید شدی دلخواه می رسد یا خیر!
  • بعضی دندان ها در یک جلسه سفید کردن به نتیجه ی مورد نظر نمی رسد که علت آن زردی و تیرگی دندان فرد می باشد که برای نتیجه ی بهتر یکی الی دو جلسه به مطب دکتر بروید.
  • در آخر پس از اتمام بلیچینگ پزشک برای بیشتر شدن و ماندگاری بلیچینگ دندان کیت بلیچینگ دندان در خانه تجویز می کند.

مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان به چه صورت می باشد؟

  1. در ابتدا باید پس از بلیچینگ فرد لثه ها را با آب گرم شسته و ماساژ دهد و از غذاهایی که حاوی رنگدانه های غذایی پرهیز کنید و اگر این مواد غذایی با دندان ها برخورد داشت به فوریت شستشو دهید
  2. از خمیر دندان های ضد حساسیت استفاده کنید
  3. رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان
  4. غذاهای سرد و اسیدی را محدود کنید
  5. از نوشیدن نوشابه های گاز دار، نوشابه و چایی ها پر رنگ بپرهیزید
  6. از استعمال دخانیات و الکل جلوگیری کنید.
  7. دندان هایتان را دوبار در روز مسواک بزنید
  8. بعد از یک هفته بلیچینگ دندان هایتان را به دکتر دندان پزشک نشان دهید

هزینه بلیچینگ دندان در کرج
قیمت بلیچینگ دندان 1402 ها وابسته به تعداد جلسات، نوع مواد مصرفی متفاوت می باشد که برای هر فک مبلغی حدود 500 هزار تومن می باشد البته لازم به ذکر است که از طریق
تماس باما از قیمت بروز و دقیق توسط خانم دکتر مریم محمدی دندان پزشک زیبایی و ترمیمی مطلع شوید.
سفید کردن دندان یا بلیچینگ دندان چقدر طول می کشد؟
سفیدی دندان ها بین 3 ماه تا 3 تا 4 سال ادامه خواهد داشت البته بسگی به عواملی که در افراد مختلف متفاوت است. در حالی که عمر بلیچینگ دندان در افرادی که از چای، قهوه و سیگار استفاده می کنند کوتاهتر است، طول عمر سفیدی در افراد دیگر می تواند بسیار طولانی تر باشد. کنترل های منظم هر 6 ماه قبل از اینکه دندان ها به رنگ قبلی خود برگردند انجام می شود و در صورت لزوم، تکرار فرآیند بلیچینگ هر 6 ماه یا یک بار در سال تضمین می کند که سفیدی ماندگاری بیشتری داشته باشد.
روش بلیچینگ دندان با لیزر چیست؟
می توان با روش های مختلف لکه های دندان را برطرف کرد. با روش سفید کردن دندان با لیزر می توانید به ظاهری سفید روی دندان ها دست پیدا کنید. برای اینکه دندان ها به خوبی مرتب شوند، باید لکه ها را تمیز کرد. علاوه بر این، سلامت لثه، البته، باید انجام شود. یکی از روش های سفید کردن، روش سفید کردن دندان با لیزر است. دلایل زیادی برای لکه دار شدن و زرد شدن دندان ها وجود دارد. برخی از اینها ممکن است مادرزادی و برخی ممکن است به دلیل غذاهای مختلف باشد. اما درمان ممکن است با مراجعه به مطب دکتر مریم محمدی می توانید بلیچینگ دندان را انجام دهید

دکتر مریم محمدی دندانپزشک زیبایی و ترمیمی

دکتر مریم محمدی در سال 1385 در رشته دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران با رتبه 34 کنکور سراسری وارد شد. در سال 1391 فارغ التحصیل شد و عضو بنیاد نخبگان استان گردید.

دکترمریم محمدی درسال 1391 بلافاصله در رشته تخصصی ترمیمی و زیبایی وارد دوره رزیدنتی در دانشگاه علوم پزشکی قزوین شد. در سال 1394 از رشته تخصصی فارغ التحصیل و موفق به کسب بورد تخصصی درسال 1394 شد.

دکتر مریم محمدی بعد از فارغ التحصیلی سال 1394 عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی گیلان شد و تا سال 1396 استادیار این دانشکده بود.

از سال 1396 تا کنون نیز استادیار بخش ترمیمی دانشکده دندانپزشکی البرز هستند.

دکتر مریم محمدی در کنار فعالیت های آموزشی دانشگاه، مقالاتی در مجله های معتبر خارجی و ایرانی به چاپ رسانده و در کنگره های مختلف نیز سخنرانی داشته اند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه