امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

دانش سرمایه

همانطور که در شکل ملاحظه می کنید نمودار نماد فولاد در حال نزول است، در این بازه زمانی اندیکاتور CCI نیز روند نزولی گرفته است، اما پس از شکسته شدن خط روند نزولی CCI، نمودار سهم فولاد روند صعودی به خود گرفته است.

3. سیگنال ورود و خروج به کمک واگرایی در اندیکاتور CCI

واگرایی زمانی رخ می دهد که نمودار قیمت سهم حرکت صعودی (و یا نزولی) داشته باشد ولی نمودار اندیکاتور حرکت نزولی (و یا صعودی) در پیش بگیرد. به عبارتی نمودار قیمت سهم و اندیکالتور در جهت مخالف یکدیگر حرکت کنند.

سیگنال واگرایی ها در اندیکاتور CCI، این اندیکاتور را به یکی از قدرتمندترین ابزارهای واگرایی در تحلیل تکنیکال تبدیل کرده است.

همراه با یک مثال واگرایی در اندیکاتور CCI را شرح می دهیم.

شکل زیر قسمتی از معاملات نماد شپنا در یک بازه زمانی مشخص را نشان می دهد. در این بازه نمودار قیمتی شپنا صعودی است در صورتیکه نمودار اندیکاتور CCI نزولی می باشد. این حالت یک واگرایی منفی در نماد شپنا را نشان می دهد که اندیکاتور CCI سیگنال فروش صادر کرده است. پس از آن شاهد هستیم که نمودار قیمتی سهم شپنا روند نزولی در پیش گرفته است.

دانش سرمایه

جمع بندی

اندیکاتور CCI از ابزارهای مرسوم در تحلیل روند سهام بویژه ابزار قدرتمند واگرایی است، که به شناسایی روندهای پیش روی سهم، سیگنال های ورود و خروج می پردازد. همچنین این اندیکاتور سرمایه گذاران را مطلع می کند که یک دارایی در چه قیمتی از ارزش دارایی اش معامله می شود، به عبارتی سهم در موقعیت بیش فروش است و یا بیش خرید.

با استفاده از خطوط 100+ و 100-، روند ایجاد شده در اسیلاتور CCI و همچنین واگرایی های ارزشمند این اندیکاتور می توان پی برد که روند جدید سهم صعودی خواهد بود و یا نزولی.

اگرچه اندیکاتورها مفاهیم مهمی را در بازارهای مالی و بازار بورس در اختیار معامله گر قرار می دهند، اما باید در نظر داشت که تنها به یک اندکاتور اتکا نکرده بلکه برآیندی از نتایج چند اندیکاتور را ملاک تصمیم گیری در بازار بورس قرار دهیم.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه