امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

مدل رهبری اخلاقی مبتنی بر سیستم توسط آلیسون شایت[1] و همکارانش در سال 2011 طراحی شد. این مدل شامل چهار بعد اصلی است، که شامل ارزش های اخلاقی، اهداف مشترک، عدالت و شفاف سازی نقش، و شیوه مدیریت اخلاقی، می‌باشد. در این مدل،رهبران باید به عنوان الگو های اخلاقی شناخته شده،و به اعضای سازمان فرصتی برای پیروی از این الگوی اخلاقی بدهند. علاوه بر این، رهبران باید به دقت مشکلات اخلاقی را شناسایی کرده و به صورت فعال آن‌ها را مدیریت کنند تا از تأثیرات منفی آن‌ها بر سازمان جلوگیری شود.

1)ارزش‌های اخلاقی: رهبران باید ارزش‌های اخلاقی را در سازمان ترویج دهند و از آن‌ها پیروی کنند تا اعضای سازمان همچنین به ارزش‌های اخلاقی احترام بگذارند و آن‌ها را در کار خود در نظر بگیرند.

2)اهداف مشترک: رهبران باید اهداف مشترکی برای سازمان و اعضای آن تعیین کنند تا همه به یک هدف مشترک و با کیفیت بالا متمرکز شوند.

3)شفافیت و عدالت: رهبران باید به شفافیت و عدالت در تصمیم‌گیری‌های سازمانی توجه کنند تا اعضای سازمان به عدالت و شفافیت اعتماد داشته باشند.

4)مدیریت اخلاقی: رهبران باید به دقت مشکلات اخلاقی را مدیریت کنند و به دیگران نشان دهند که این مسئله برای آن‌ها از چه میزان اهمیتی برخوردار بوده و از آن‌ها انتظار دارند که به همین اندازه جدی با آن روبرو شوند.


[1] Allison Schoenfeldt

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه