امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در عرصه‌ی ارزهای دیجیتال وجود دارد. یکی از این روش‌ها ترید کردن و سرمایه گذاری در این ارزهاست. اگر در این حوزه پیش از این فعال بوده‌اید، بی شک با صرافی بایننس آشنایید. یکی از امکاناتی که این صرافی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، امکان بستن قراردادهای آتی‌ست. در این نوع معامله که در مارکت بایننس Futures قابل انجام است، شما می‌توانید دارایی‌ای را برای مدتی مشخص در آینده خریده یا بفروشید و در موعد مقرر با قیمتی که تعیین کرده‌اید آن‌ها به کیف پول‌تان منتقل شده یا از آن خارج می‌شوند.

برای آشنایی بیشتر با این مارکت گفت‌وگویی کوتاه با امید فدوی، متخصص سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال داریم.

 

 

جناب فدوی لطفاً از بایننس فیوچرز برایمان بگویید

بگذارید بدون مقدمه به سراغ اصل مطلب برویم. در بایننس فیوچرز شما با توجه به پیش‌بینی‌های خود از تغییر قیمت‌ها در آینده، اقدام به خرید یا فروش ارزها می‌کنید. در واقع می‌توان گفت وقتی که پیش‌بینی می‌کنید قیمت ارز مورد نظر افزایش خواهد یافت، از پوزیش لانگ استفاده کرده و برعکس زمانی که کاهش قیمت را پیش بینی می‌کنید، می‌توانید از پوزیشن شورت استفاده کنید. این پیش بینی قیمت به کمک امکانات و روش‌های مختلفی از جمله تحلیل نمودارهای یک ارز دیجیتال و بررسی شرایط بازار امکان‌پذیر است. البته باید در این زمینه دانش و مهارت کافی داشته باشید تا بتوانید سیگنال‌ها را به خوبی شناسایی کرده و اقدام به بستن قراردادهای آتی کنید.

در معاملات فیوچرز همچنین این امکان فراهم است که از اهرم یا Leverage برای دستیابی به سود بیشتر استفاده کنید. البته این موضوع باعث بالا رفتن ریسک معاملات نیز می‌شود.

این یک توضیح کلی در خصوص امکاناتی‌ست که بایننس Futures در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

بسیار عالی، چگونه می‌توان وارد معاملات فیوچرز شد؟

برای این کار شما پیش از هر چیز نیاز به ایجاد یک حساب کاربری در بایننس دارید. برای این کار وارد سایت این صرافی شده و با وارد شدن به بخش Register ثبت نام را انجام می‌دهید. پس از ثبت نام و ایجاد حساب کاربری و وارد شدن به آن می‌توانید از بخش Derivatives وارد گزینه‌ی USDT Futures شده و با باز کردن آن معاملات خود را در بایننس فیوچرز شروع کنید.

اما برای شروع معامله و سرمایه‌گذاری ابتدا شما باید بتوانید وجه خود را به کیف پول بایننس فیوچرز منتقل کنید. برای این کار باید کیف پول اصلی خود را در بخش اسپات مارکت بایننس شارژ کرده و سپس آن را به راحتی به کیف پول بایننس فیوچرز خود انتقال دهید. اگر اطلاعات کافی در این خصوص ندارید، می‌توانید مقاله‌ها و آموزش‌های تخصصی موجود در سایت آکادمی آموزشی امید فدوی را بررسی کرده و به ایجاد حساب کاربری و انتقال وجه به کیف پول‌های بایننس مسلط شوید.

 

کمی از انواع سفارش‌هایی که در بایننس فیوچرز می‌توان انجام داد به خوانندگان اطلاعات دهید.

بله حتماً. شما در معاملات فیوچرز می‌توانید سفارشات مختلفی ایجاد کنید. در هر یک از این سفارشات شما می‌توانید استراتژی خاصی داشته باشید. در ادامه این سفارشات را معرفی می‌کنم.

اولین سفارش، سفارش محدود است. این سفارش که در سیستم با نام Limit Order معرفی می‌شود، به نوعی از معامله گفته می‌شود که در آن، سفارش با قیمتی مشخص درج می‌شود. در این نوع سفارش تنها در هنگام رسیدن قیمت ارز مورد نظر، به قیمتی که پیش بینی کرده‌اید یا بیشتر از آن اجرا می‌شود.

از این نوع سفارش برای انجام خرید در قیمت‌های پایین و همچنین فروش در قیمت‌های بالا استفاده می‌شود. وقتی قیمت بازار مورد نظر به قیمتی که تعیین کرده‌اید می‌رسد، سفارش به صورت خودکار انجام می‌شود.

نوع دیگر سفارش، سفارش مارکت است. این سفارش با نام Market Order در سایت نمایش داده می‌شود. این سفارش معمولاً در بهترین قیمت موجود در حال حاضر بازار انجام می‌شود. برای امکان ورود و خروج سریع از بازار معاملاتی که نوسان قیمت بسیار زیادی دارند می‌توانید از این مارکت استفاده کنید.

سفارش حد ضرر دیگر نوع سفارشی‌ست که در این معاملات می‌توانید از آن استفاده کنید. البته این‌ها تنها نوع سفارش‌های موجود در بایننس فیوچرز نیستند و شما با توجه به استراتژی خود می‌توانید از انواع دیگر نظر «سفارش توقف مارکت»، «سفارش دریافت سود»، و «سفارش حد ضرر متغیر» نیز استفاده کنید که هر یک از آن‌ها توضیحات خاص خود را دارند.

 

 

آیا معاملات فیوچرز یا همان قراردادهای آتی تنها در بایننس فیوچرز امکان پذیرند؟

خیر. شما می‌توانید در پلتفرم‌های مختلفی از بستن قراردادهای آتی سود ببرید. یکی از اولین و بزرگ‌ترین پلتفرم‌هایی که در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد، بورس تنظیم شده‌ی شیکاگو است. این بورس که با نام اختصاری CBOE نیز شناخته می‌شود، از دی ماه سال 1397 کارش را در این حوزه آغاز کرد.

همچنین می‌توان به صرافی شیکاگو مرکانتایل به عنوان یکی دیگر از پلتفرم‌های قرارداد آتی ارزهای دیجیتال اشاره کرد. یکی از ویژگی‌های مهم این پلتفرم فراهم آوردن امکان مارجین تا سقف 35 درصد برای کاربران و سرمایه‌گذاران است.

پلتفرم بکت (Bakkt) ارائه‌کننده‌ی اولین قراردادهای آتی فیزیکی بیت کوین است. همچنین صرافی بیت مِکس یکی دیگر از صرافی‌های بزرگ دنیاست که امکان معامله‌های فیوچرز را برای سرمایه‌گذاران خود ایجاد کرده است.

 

 

چگونه در ترید بایننس فیوچرز موفق باشیم؟

برای آن‌که یک سرمایه‌گذاری موفق و کسب درآمدی تضمین شده داشته باشید، باید پیش از شروع کار خود به خوبی آموزش دیده و جنبه‌های مختلف کار را یاد بگیرید.

من در آغاز مصاحبه به طور کلی توضیح دادم که برای شروع باید در بایننس فیوچرز حساب باز کرده و کار خود را شروع کنید. بنابراین این اولین قدم است. البته در صورتی که در صرافی بایننس حساب داشته باشید.

پس از این مرحله باید بتوانید حساب خود را در بایننس Futures شارژ کنید. باید بدانید که در این معاملات چه امکاناتی در اختیارتان است. بدون اطلاع کافی از این امکانات بی شک سرمایه گذاری موفقی نخواهید داشت.

نکته‌ی بسیار مهم دیگر درک مفهوم اهرم و استفاده از آن است. اگر ندانید چگونه باید با اهرم Leverage کار کنید ممکن است دچار ضررهای هنگفتی شوید. باید بتوانید میزان اهرم را به درستی تنظیم کرده و با نکات مختلف آن آشنا باشید.

همچنین اطلاع و تسلط بر انواع سفارش‌هایی که در بخش‌های قبل به آن‌ها اشاره کردیم بسیار مهم و حیاتی‌ست. باید کارکرد هر یک را دانسته و با آگاهی کامل نسبت به ثبت هر یک از آن‌ها اقدام کنید. دستورات تنظیم این سفارشات را باید بشناسید و تاثیر هر یک را بر معامله‌ی خود بدانید وگرنه ممکن است کل سرمایه خود را ظرف مدت کوتاهی در این پلتفرم از دست بدهید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه