امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

افرادی که در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت دارند باید با اصطلاح استخراج اثبات کار آشنایی داشته باشند. در حقیقت از این الگوریتم برای تایید تراکنش، تشکیل بلوک جدید و تامین امنیت مورد نیاز شبکه بلاک‌چین استفاده می‌کنند.

بسیاری از کاربران سایت نوبیتکس نگران آینده ارز دیجیتال ترون هستند که در این مطلب قصد داریم همراه با تشریح الگوریتم استخراج اثبات کار، آینده این رمز ارز را نیز مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

الگوریتم اثبات کار یا Proof of Work چیست؟

با الگوریتم اثبات کار در واقع از پرداخت مضاعف جلوگیری می‌شود. شاید برایتان سوال باشد که پرداخت مضاعف یا اصطلاح دیگر آن دوباره خرج کردن چیست. پرداخت مضاعف زمانی رخ می‌دهد که یک میزان پول مشخص بیشتر از یک بار استفاده شود.

البته اصطلاح پرداخت مضاعف تنها مربوط به حوزه ارزهای دیجیتال است، زیرا ما نمی‌توانیم پول واقعی و فیزیکی را دوبار خرج کنیم، اما امکان مصرف دوباره ارز دیجیتال وجود دارد.

همان‌طور که می‌دانید ارز دیجیتال یک داده است، حال در این بین امکان دارد افرادی این داده را کپی کنند و بیشتر از یک مرتبه آن را در مکان‌های مختلف خرج کنند. وقتی این شرایط رخ دهد، ارز دیجیتال شما ریزش پیدا می‌کند.

بیایید دوباره به همان الگوریتم اثبات کار برگردیم، بسیاری از ارزهای دیجیتال موجود در بازار از POW به عنوان یک الگوریتم اجماع بهره می‌برند چرا که اولین الگوریتم اجماعی بود و تا به الان هنوز کاربرد خودش را حفظ کرده است.

POW چگونه عمل می‌کند؟

در برنامه اجماع این الگوریتم، ماینر باید یک معمای ریاضی پیچیده را که رمزنگاری شده است حل کند تا موقعیتی برای اضافه کردن بلوک دیگری به بلاک‌چین ایجاد شود و همچنین فرصتی برای گرفتن پاداش کار و انرژی مصرف‌شده پیش بیاید.

هر گرهی باید اثبات کند که فعالیت کافی انجام داده است تا بلوک دیگری به زنجیره پیوست داده شود، به همین دلیل به این مدل Proof of Work می‌گویند.

هر مکانیسمی در این الگوریتم وابسته به یک حد است که در بیشتر شبکه‌های بلاک‌چین این مورد را به عنوان پارامتر سختی سیستم در نظر می‌گیرند. سختی معمای ریاضی که رمزنگاری شده است با روند بلاک‌چین به حالت فعال مورد کنترل قرار می‌گیرد.

شخصی که قرار است کار را اثبات کند باید محاسبات را چند مرتبه انجام دهد تا نتیجه‌ نهایی با پارامتر سختی که برای سیستم در نظر می‌گیرند هماهنگی داشته باشد و هر مرتبه‌ای که محاسبات انجام می‌گیرد به منزله یک کار اثبات شده است.

این الگوریتم یکی از رایج‌ترین مکانیسم‌هایی است که شرکت‌کنندگان از آن برای دسترسی به اجماع توزیع شده بهره می‌برند تا ترتیب بلاک و موقعیت آن در شبکه بلاک‌چین مشخص شود.

در این الگوریتم باید اطلاعاتی ارائه داد که هش آن داده‌ها با شرایط منحصر به‌فردی تطابق داشته باشد. برای انجام این کار یک راه‌حل وجود دارد، شما باید اطلاعات خود را از راه یک تابع هش انتقال دهید و بعد شرایط آن را با موقعیت بسنجید.

اگر تطابق وجود نداشت، باید اطلاعات خود را کمی عوض کنید تا بتوانید هش متفاوتی بگیرید. حتی اگر تنها یک کاراکتر تغییر کند، نتیجه نهایی نیز کاملا متفاوت خواهد بود، بنابراین هیچ روشی برای این که بتوان خروجی را پیش‌بینی کرد نیست.

ساخت بلوک مانند بازی‌هایی است که شما باید حدس بزنید. به‌طور معمول باید تمام داده‌هایی که در ارتباط با تراکنش‌ها هستند و همچنین بعضی دیگر از اطلاعات مهم را وارد کنید و در نهایت همه را هش کنید.

اما چون به‌طور مجموعه اطلاعاتی که شما به سیستم می‌دهید عوض نمی‌شود باید بعضی از اطلاعات متغیر را به‌صورت دستی وارد کرد. اگر این کار را انجام ندهید، مجدد هش یکسانی دریافت خواهید کرد.

منظور از داده متغیر که در بالا گفتیم عدد نانس است. زمانی که قرار است استخراج رمز ارز انجام شود باید این عدد را چندین بار عوض کرد تا در هر مرتبه هش متفاوتی برایتان ارسال شود.

اما از طرفی باید بدانید که این دریافت هش‌های پی‌درپی هزینه بالایی برای سیستم شما نیز خواهد داشت، علاوه بر این که برق زیادی نیز هدر می‌رود. به همین دلیل به افرادی که تازه‌کار هستند، پیشنهاد می‌شود به استخرها بپیوندند. در حقیقت این استخرها ماینرهای مبتدی را به فعالیت بیشتر تشویق می‌کنند تا در یک زمان کوتاه به پاداش قابل قبولی برسند.

اثبات سهام با اثبات کار چه تقاوتی دارد؟

اثبات سهام یا PoS مکانیسم اجماع است که به‌طور اتفاقی نودی را تعیین می‌کند که تراکنشی‌های بلوکی با آن نود استخراج شوند یا اعتبارشان سنجیده شود. استخراج یا سنجش اعتبار با تعداد کوین‌هایی که در آن نود نگهداری می‌شود در ارتباط است.

بنابراین طبیعتا هر اندازه توکن‌های بیشتری در کیف پول خود داشته باشید، قدرت استخراج زیادتری نیز به آن تعلق خواهد گرفت. اثبات سهام در مقایسه با اثبات کار کم مصرف است، اما کاستی‌های دیگری دارد. از جمله این که در آلت کوین‌های کوچک احتمال حمله 51 درصد بیشتر خواهد شد و همچنین انگیزه برای احتکار توکن و استفاده نکردن از آن بالاتر خواهد رفت.

POS یا همان Proof of Stake یکی از چند مکانیسم اجماع جدید است که در حقیقت جایگزین الگوریتم استخراج اثبات کار شده است.

آینده ارز دیجیتال ترون چگونه پیش‌بینی می‌شود؟

ارز دیجیتال ترون علاوه بر ارز مورد علاقه کاربران سایت نوبیتکس، یکی از رمز ارزهایی است که اسرار زیادی با خود دارد و همچنین پتاسیل بسیار عالی برای این که بتواند در بازار رشد کند.

ترون ابتدا از آن دسته ارزهایی بود که حتی جز 50 ارز برتر قرار نمی‌گرفت، اما امروز یکی از 20 ارز برتر در بازار است. از سال 2020 و بعد از آن سرعت رشد زیادی را در این رمز ارز شاهد خواهیم بود.

ارز دیجیتال ترون با ارزش بازار تقریبی 4.55 میلیارد دلار، جایگاه 26 را از نظر حجم در بازار به خود اختصاص داده است و همچنین ار کل بازار سهم 0.28 درصدی دارد.

پیش‌بینی قیمتی برای ترون به نسبت پذیرش آن ارتباط دارد. در یکی از سایت‌های تریدینیگ معروف این‌طور ادعا شده بود که میانگین قیمتی ارز دیجیتال ترون یا همان TRX در ابتدای سال 2021 تقریبا یک دلار خواهد بود و تا انتهای سال رشد صعودی خود را به آهستگی ادامه خواهد داد. گرچه در حال حاضر قیمت این ارز 0.08 دلار است.

اما طبق پیش‌بینی‌ها برای آینده ارز دیجیتال ترون در سال 2022 باید شاهد افزایش قابل توجهی برای قیمت این ارز باشیم به‌طوری که در انتهای سال 2022 قیمت به 1 دلار خواهد رسید. اگر همه این پیش‌بینی‌ها درست باشد برای سال 2023 قیمت این ارز دیجیتال می‌تواند حتی تا 5 دلار رشد کند.

در سایت معروف دیگری در زمینه تریدینگ قیمت ترون در سال 2021 صعودی پیش‌بینی شده است، به‌طوری که در پایان سال قیمت این ارز به 2 دلار می‌رسد. همچنین این سرویس قیمت ارز ترون را برای 5 سال آینده این‌طور پیش‌بینی می‌کند که از 19 دلار نیز بیشتر خواهد شد.

طبق پیش‌بینی‌های که گفتیم برای سال‌های آینده باید شاهد رشد خوبی برای ارز دیجیتال ترون باشیم. اگر چه باید بدانید که قیمت ترون به این سرعت به 5 دلار نخواهد رسید. اما با توجه به بالا رفتن پذیرش فناوری این ارز دیجیتال می‌توان مطمئن بود که رشد پیوسته و مناسبی را تجربه خواهد کرد و باید برای سرمایه‌گذاری روی این ارز دید بلند مدت داشت.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه