امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

ترید کردن در فارکس به معنی خرید هم‌زمان یک ارز و فروش ارز دیگر به صورت پایاپای است. ارزها از طریق بروکر به صورت جفتی معامله می‌شوند، برای مثال، یورو و دلار آمریکا (EUR/USD) یا پوند انگلیس و ین ژاپن (GBP/JPY). وقتی در بازار فارکس معامله می‌کنید، ارزها را به صورت جفت خرید و فروش خواهید کرد. تصور کنید که هر دو ارز، به طور مداوم در رقابت با ارز دیگری است که در آن سوی طناب قرار دارد. نرخ ارز بر اساس این‌که کدام ارز در حال حاضر قوی‌تر است، در نوسان می باشد.

هدف از معامله در فارکس، تبدیل یک ارز به ارز دیگر با این پیش‌بینی که قیمتِ آن تغییر خواهد کرد، می‌باشد. یعنی فرض بر این است که قیمت ارز خریداری شده نسبت به ارز فروخته شده افزایش پیدا خواهد کرد.

ارز پایه چیست؟ ارز متقابل چیست؟

نرخ تبدیل ارز، نسبت ارزش یک ارز به ارز دیگر است. برای مثال، نرخ تبدیل ارز USDCHF نشان می‌دهد که چند دلار آمریکا می‌تواند یک فرانک سوئیس را خریداری کند، یا چند فرانک سوئیس نیاز است تا بتوانید 1 دلار آمریکا را بخرید.

ارزها در فارکس همیشه به صورت جفت نمایش داده می‌شوند، مانند (GBP/USD) و (USD/JPY)

زیرا در هر معامله به طور هم‌زمان یک ارز خریداری و ارز دیگر به فروش می‌رسد. در این‌جا یک مثال نرخ تبدیل ارز، برای پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا بیان می‌کنیم:

هنگام خرید، نرخ تبدیل نشان می‌دهد که باید چند واحد از ارز مقابل را برای خرید یک واحد از ارز پایه پرداخت کنید.

برای مثال بالا، شما باید 1.51258 دلار آمریکا برای خرید یک پوند انگلیس بپردازید.

هنگام فروش، نرخ تبدیل بیان می‌کند که باید چند واحد از ارز مقابل را در قبال فروش یک واحد از ارز پایه دریافت کنید.

در مثال بالا، باید 1.51258 دلار آمریکا را هنگام فروش یک پوند انگلیس دریافت کنید.

ارز پایه اساس خرید و فروش است. اگر قصد خرید جفت ارز (EUR/USD) را دارید، به آن معناست که ارز پایه را خرید می‌کنید و همزمان ارز مقابل را به فروش می‌رسانید.

به بیان ساده، یورو خریده‌اید و دلار فروخته‌اید. اگر فکر می‌کنید ارزش ارز پایه نسبت به ارز مقابل افزایش می‌یابد، می‌توانید آن جفت ارز را خریداری کنید و اگر فکر می‌کنید ارزش ارز پایه نسبت به ارز مقابل کاهش می‌یابد، می‌توانید آن جفت ارز را بفروشید.

جفت ارز‌های اصلی

جفت ارزهای زیر، جفت ارزهای اصلی محسوب می‌شوند. یکی از ارزهای تشکیل دهنده‌ی این جفت ارزها دلار آمریکاست (USD) که بیشترین معامله بر روی آن صورت می‌گیرد. جفت ارزهای اصلی، نقدترین جفت ارزها و دارای بیشترین حجم معامله در دنیا هستند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه