امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

پیشینه تحقیق زیباسازی فضای فیزیکی مدرسه:

سعید علی زاده، دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی در پایان نامه خود با عنوان " نمای ظاهری مدارس " به این نتایج دست یافته اند:

الف: نقش فضای فیزیکی زیبا در مدارس بر روی روحیه و سلامتی و شادابی دانش آموزان نقش و تاثیر بسزایی دارد، بررسی ها نشان داد دانش آموزانی که در مدارس زیبا و با محیط های طراحی شده و یا طبیعی سبز و مفرح تحصیل می کنند، نسبت به سایر دانش آموزان از درصد یادگیری بالاتری برخوردارند.

ب: زیباسازی فصاهای آموزشی در مدارس در ایجاد علاقه به مدرسه بسیار موثر است، دانش آموزان در چنین محیط هایی احساس راحتی می کنند و بیشتر به محیط درس و مدرسه گرایش دارند.

حمید رضا حسینی، دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه تهران در پایان نامه خود با عنوان " مدارس زیبا و دانش آموزان خلاق "  به بررسی نقش و تاثیر فضای فیزیکی مدرسه در ایجاد خلاقیت در دانش آموزان پرداخته  و به نتایج زیر دست یافته است.

            الف: بررسی های انجام شده حاکی از آن است که خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان در مدارس با فضاهای آموزشی زیبا بسیار بالاتر از سایر دانش آموزان است.

            ب: این پژوهش نشان داد که دانش آموزانی که در مدرسه هایی در اقلیم های آب و هوایی معتدل تحصیل  می کنند، نسبت به دانش آموزانی که در مدرسه هایی با فضاهای آموزشی سرد و خشک و یا گرم و بیابانی تحصیل می کنند از میزان خلاقیت و شادابی و نشاط بیشتری برخورداند.

لیلا سادات میرعلمی، دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه شیراز در پایان نامه خود با عنوان " زیباسازی مدارس روشی برای انگیزش دانش آموزان " در سال 1385 به این نتایج رسیده اند:

            الف: ایجاد محیط های سرگرم کننده و ایجاد نمودن فضاهای سرگرمی و تفریحی در مدارس با توجه به سطح تحصیلی مدرسه می تواند راهکار مناسبی در جهت ایجاد انگیره در دانش آموزان نسبت به مدرسه باشد

            ب: دانش آموزان برای نشان دادن و بروز دادن توانایی های خود به فضا هایی نیاز دارند که این فضا را در محیط های خانواده خود نمی توانند پیدا کنند، وجود داشتن این فضاهای آموزشی در مدارس باعث علاقه مند شدن دانش آموزان نسبت به محیط مدرسه خواهد شد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه