امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

وجه به نشانه آلزایمر نکته طلایی تشخیص زود هنگام این بیماری است. شروع بیماری آلزایمر خاموش است. افراد در ابتدا تصور می کنند تغییرات در سالمندان قسمتی از روند پیری است. بی توجهی به علائم آلزایمر در سالمندان و عدم کنترل آن وعدم تقویت حافظه در سالمندان پیشرفت آن را سرعت می دهد. زمان مرگ در بیماران آلزایمری 5 تا 10 سال پس از بروز نشانه های آلزایمر است. آمار مرکز پرستاری نشان می دهد بیماری آلزایمر به صورت روز افزون گسترش یافته است. برای اکثریت متوجه شدن تغییرات در رفتار و شخصیت سالمندشان دشوار است.از تجربیات پرستار سالمند خود استفاده کنید. ما 10 نشانه آلزایمر را در ادامه با شما به اشتراک گذاشته ایم.

جلوگیری از بروز آلزایمر

علائم آلزایمر

با برخی از مهمترین علل بروز بیماری آلزایمر آشنا شدید. بنابراین اکنون به راحتی می توانید با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی خود، به پیشگیری از این بیماری و مبارزه با آن بپردازید. بنابراین با توجه به نکاتی که در بالا ذکر کردیم باید بگوییم برای آنکه که مبتلا به بیماری آلزایمر نشوید:
• ورزش کنید.
• غذاهای سالم بخورید.
• وزن خود را در حالت ایده آل نگه دارید.
• به یک زبانه بودن بسنده نکنید و به زبان های متعدد بپردازید.
• از مصرف الکل و دخانیات خودداری فرمایید.
• همواره شاد باشید و استرس و اضطراب را از خود دور کنید.

آیا مشکلات حافظه در سالمندان Memory Problems in seniors همیشه به معنی بیماری آلزایمراست؟

بسیاری از مردم نگران مشکلات حافظه هستند. سالمندان فکر می کنند فراموشی اولین نشانه بیماری آلزایمر است. اما همه افراد مبتلا به مشکلات حافظه مبتلا به آلزایمر نیستند. دلایل بروز مشکلات حافظه می تواند شامل پیری، مشکلات پزشکی، مشکلات عاطفی، اختلال شناختی خفیف یا نوع دیگری از زوال عقل باشد.

بیماری آلزایمر خفیف

همانطور که بیماری آلزایمر پیش می‌رود، افراد از دست دادن حافظه بیشتر و مشکلات شناختی دیگر تجربه می‌کنند. مشکلات می‌تواند شامل پرسه زدن و گم شدن، مشکل حمل پول و پرداخت صورتحساب، تکرار سوالات، طول عمر بیشتر برای تکمیل وظایف عادی روزمره، و تغییر شخصیت و رفتار باشد. معمولا در این مرحله افراد تشخیص داده می‌شوند.

بیماری آلزایمر متوسط

در این مرحله، آسیب در بخش‌هایی از مغز رخ می‌دهد که زبان، استدلال، پردازش حسی و تفکر آگاهانه را کنترل می‌کنند. فقدان حافظه و گیجی بدتر می‌شود و افراد مشکلاتی دارند که خانواده و دوستان را تشخیص می‌دهند. آن‌ها ممکن است قادر به یادگیری چیزهای جدید نباشند، کاره‌ای multistep مانند لباس پوشیدن یا کنار آمدن با وضعیت‌های جدید را انجام دهند. به علاوه، افراد در این مرحله ممکن است دچار توهم، هذیان و سوظن شوند و ممکن است به طور آنی رفتار کنند.

بیماری آلزایمر شدید

در نهایت، plaques و tangles در سراسر مغز گسترش پیدا کردند و بافت مغز به طور قابل‌توجهی کاهش پیدا کرد. افرادی که مبتلا به آلزایمر شدید نیستند، نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند و به طور کامل به دیگران برای درمان خود وابسته باشند. نزدیک به آخر، فرد ممکن است بیشتر یا بیشتر اوقات وقتی که بدن بسته می‌شود، خوابیده باشد.

مراحل بیماری آلزایمر به چه صورت است؟

علت مرگ در آلزایمر

مرحله اول شامل زمانی می شود که فرد دچار فراموشی های خفیفی شده مثلا یکه حرف را دوبار تکرار می کندو بیماری آلزایمر قابل تشخیص نیست که به این مرحله بدون اخلال می گویند

مرحله دوم که به آن  زوال بسیار خفیف گفته می شود که به زمانی که فرد دچار فراموشی و گم گردن محیط افراد خانه و یا قاطی کردن مکان های مختلف مانند اتاق خواب و آشپزخانه می شود.

مرحله سوم که در این زمان فرد دچار مشکلاتی نظیر گم کردن اشیاء و وسایل خود، فراموش کردن کلمات، گوشه گیری، از کنترل خارج شدن ادرار و مدفوع می شود که به وهله زوال خفیف می گویند.

مرحله چهارم که زوال متوسط نام دارد و علائم فراموشی قابل شهود است زیرا فرد خاطرات خود را فراموش می کند، گاهی در راه رفتن تعادل خود را از دست می دهد و فراموش می کند در هر وعده ی غذایی چه میل کرده است.

مرحله پنجم یا زوال نسبتا شدید که بیمار به آن دچار می شود شامل مسائلی است که فرد در کار های ساده و روزمره ی خود می ماند در اینجا می توانید برای مراقبت از بیمار خود از موسسه مهرگان نو پرستار سالمند آلزایمری را استخدام کنید.

مرحله ششم که آلزایمر شدید شده وفرد نیاز به مراقبت و پرستاری های مدائم دارد

مرحله هفتم که بیماری پیشرفت کرده و متاسفانه این بیماری درمان و علاجی ندارد، فرد به مرگ نزدیک می شود.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه