امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

شما می‌توانید در متاورس شخصیتی با لباس دلخواه ایجاد و در جلسات و ملاقات‌های مجازی شرکت کنید. فیس‌بوک پیش‌تر به این حوزه وارد شده و هورایزن ورک‌رومز (Horizon Workrooms) را توسعه داده است. هورایزن ورک‌رومز یک سرویس واقعیت مجازی (Virtual Reality) و واقعیت ترکیبی (Mixed Reality) است که جلسات را خارج از چهارچوب سنتی برگزار می‌کند.

هدف این سرویس، ایجاد یک محیط دیجیتالی است که کاربران بتوانند آواتاری از خود بسازند و در قالب این آواتار با یکدیگر تعامل داشته باشند. تعاملات آنها در محیط مجازی همانند دنیای واقعی خواهد بود؛ یعنی اگر هورایزن ورک‌رومز بتواند به هدف اصلی خود برسد، دیگر خبری از هزینه‌های هنگفت اجاره‌بها برای شرکت‌ها نخواهد بود؛ چراکه دیگر نیازی به حضور کارکنان در زیر یک سقف نیست و همه آنها می‌توانند در قالب شخصیت‌هایی مجازی با یکدیگر تعامل داشته باشند.

کار روی توسعه سرویس‌های مشابه، در دوران کرونا سرعت بیشتری گرفت؛ چراکه بسیاری از شرکت‌ها تصمیم گرفتند به‌صورت دورکاری به فعالیت خود ادامه دهند و همین موضوع نیاز به نرم‌افزارها و زیرساخت‌های ارتباط از راه دور را بیش از پیش پررنگ کرد.

آموزش مجازی

همان طور که می‌دانیم، در دوران کرونا و قرنطینه تقریباً مدارس تمام دنیا تعطیل شد و بسیاری از کشورها از جمله ایران، به سراغ آموزش مجازی و آنلاین رفتند.

شرکت‌های بسیاری در راستای پاسخ به نیازهای آموزش مجازی و کلاس‌های آنلاین، نرم‌افزارها و خدمات مختلفی را ارائه کردند. نرم‌افزارهای ارتباطی، نرم‌افزارهای تعیین کارایی و کیفیت تحصیل و همچنین ابزارهایی برای تعامل بیشتر در محیط آموزش مجازی، از جمله مواردی بودند که در دوران قرنطینه با رشد همراه شدند.

درست مانند مجازی‌‌کردن روند کسب‌وکارها و تعاملات در محیط کار، محیط آموزشی هم نیاز به تغییراتی بنیادی دارد و متاورس می‌تواند تا حد زیادی به تحقق این رویاها کمک کند. از جمله کاربردهای متاورس در حوزه آموزش مجازی، می‌توان به بازی‌سازی از روند آموزش و آموزش از راه دور از طریق تماس‌های ویدیویی اشاره کرد.

بسیاری از کارشناسان حوزه آموزش و فناوری می‌گویند دانشگاه‌ها و مدارسی که از امکانات دیجیتالی بهتری برخودار باشند، می‌توانند خیلی زود رشد کرده و به رهبران این حوزه تبدیل شوند.

کسب درآمد از بازی‌کردن

بازی‌های زیادی هستند که با فروش آیتم‌ها و به‌روزرسانی‌ها درآمد هنگفت دارند. در واقع آنها با عرضه چنین محصولاتی به بازیکنان انگیزه بازی‌کردن بیشتر می‌دهند. با ظهور بازی‌های موبایلی مثل پابجی (PUBG)، کندی کراش (Candy Crash) و کلن وارز (Clan Wars)، این حوزه با رشد گسترده‌ای همراه شد و حالا کمتری کسی را می‌توان پیدا کرد که تجربه بازی‌کردن آنها را نداشته باشد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه