امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

بازاریابی چند کاناله توسط بسیاری از سازمانها این چنین تعریف شده است: برقراری ارتباط و بازاریابی برای پیش بینی و پیدا کردن مشتریان از طریق کانال های بیشمار آنلاین و آفلاین. این بدان معناست که به جای اداره ی یک کمپین تبلیغاتی با یک نقطه ی آغاز و پایان یا به جای استفاده از یک تاکتیک بازاریابی مثل تلویزیون یا ایمیل، می توان از طریق عملکرد مشتریان و رفتارهای آنها در مکان های مختلف عمل کرد.

ما هر روزه با انتخاب های زیادی که پیش رویمان قرار دارند مواجه می شویم؛ این انتخاب ها از طریق هزاران کانال تلویزیونی، نمایشگرها و دستگاه های بیشمار و میلیون ها وب سایت و محتواهای شخصی به وجود می آیند. بدین ترتیب، برای خرید کردن لازم است که در مکان های مختلف، تحقیق کنید. برای مثال، باید پست های منتشر شده را بخوانید، ایمیل های موجود در اینباکس را چک کنید و یا حتی به فروشگاه ها سر بزنید و مستقیما از فروشنده ها بپرسید. بازاریاب های چند کاناله، کسانی هستند که کانال های مورد استفاده ی مخاطبانشان را تشخیص می دهند و کشف می کنند که این مخاطب مورد نظر، برای پیدا کردن محصول مورد نظر خود، از چه طریقی میان کانال های مختلف حرکت می کند.

بازاریابی چند کاناله، شرکتها را با چالش مدیریتی بزرگی روبرو می کند زیرا سیستم ها بسیار پیچیده هستند و شامل تعدادی از مولفه ها، فرایندها و تصمیمات مانند موارد مربوط به مشتریان، کانالهای توزیع، فروش و ارتباطات می شوند. سیستم های بازاریابی چند کاناله نه تنها از سیستم های تک کانال بزرگتر هستند، بلکه به یکپارچه سازی، هماهنگی و نظارت بر بسیاری از مولفه هایی که قبلا به روشی نسبتا مستقل عمل می کردند، نیاز دارند. امروزه، بسیار مهم است که سازمان ها همانطور که مصرف کنندگان انتظار دارند به طور موثر از یک روش بازاریابی چند کاناله استفاده کنند. خریداران چند کاناله اکنون در اکثریت هستند. بعلاوه برجسته شده است، بازاریابی چند کاناله به این دلیل مهم است که شما باید همان جایی باشید که مشتریانتان هستند و آنها همه جا هستند.اگر به دلیل دیگری نیاز دارید، این را در نظر بگیرید که مشتریان چند کاناله سه تا چهار برابر بیشتر از هزینه های مشتریان تک کاناله هزینه می کنند.

بازاریابی چند کاناله می تواند سودآوری را بهبود بخشد اما به هیچ وجه پیاده سازی آن امری آسان و متداول نیست.

تحقیقات فعلی بازاریابی چند کاناله به طور کلی به دو نوع تقسیم می شود.

اولا، کانال های جدیدی که در اختیار شرکت ها قرار می گیرد، پویایی جدیدی در مدیریت بازاریابی ایجاد می کند. بنابراین، مطالعاتی در مورد فرصت ها و چالش های مدیریت بازاریابی چند کاناله و مواردی در مورد سیستم بازاریابی چند کاناله مانند طراحی و توسعه آن وجود دارد.
ثانیا، چند کاناله بودن همچنین تغییراتی در رفتار مشتری و سایر موضوعات تحقیقات بازاریابی ایجاد می کند. بنابراین، تحقیقاتی در مورد رفتار مشتری , ارزش مادام العمر مشتری، مدیریت ارتباط با مشتری و غیره، در این زمینه صورت گرفته است.

در حالی که بازاریابی چند کاناله در سالهای اخیر به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است اما سازمان ها هنوز به چارچوب های اجرای استراتژیک اعتماد دارند که از انعطاف ناپذیری برخوردار هستند، به تصمیم گیری از بالا به پایین اتکا می کنند و تصور می کنند آینده نسبتا قابل پیش بینی است.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه