امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

بیش از %90 اشخاصی که به بازار فارکس وارد می شوند، در این بازار زیان می کنند. برای اینکه بتوانیم جزء دسته معامله گران موفق بازار قرار گیریم ابتدا باید بدانیم که عوامل این زیان چیست و چرا این درصد بالا از معامله گران متضرر می شوند.اولین فکری که ممکن است به ذهن خطور کند، این است که معامله گری و کسب سود در این بازار نیاز به هوش و استعداد بالائی دارد که باعث می شود فقط اندکی از معامله گران که دارای نبوغ بالائی هستند بتوانند در این بازار سود ببرند و بقیه زیان می کنند.
در واقع اینطور نیست و اکثر اشخاصی که در این بازار زیان می کنند از افراد موفق و تحصیل کرده جامعه از قبیل پزشکان، مهندسین، حقوقدانان و سایر اقشار بالاتر از متوسط جامعه از نظر تحصیلات و هوش و تجربه هستند که قبلا در زندگی خود موفقیت های قابل توجهی داشته اند. در واقع این تصور که بازندگان فارکس قبلا هم در جامعه افراد بازنده ای بوده اند، تصور نادرستی است.
پس چرا این همه اشخاص موفق و نخبه جامعه وقتی به فارکس وارد می شوند بازنده می شوند؟ آیا اصولا بازار فارکس به گونه ای طراحی شده که همه در آن زیان کنند؟ این تصور نیز نادرست است. در بازار فارکس به ازاء هر خریدی فروشی و به ازاء هر سودی زیانی هست و تا اینجا می توان گفت که مجموع سود و زیان همه معامله گران و بروکر ها و دست اندر کاران بازار صفر است. ولی وقتی یک مصرف کننده ارز به بازار فارکس وارد می شود و ارز خود را تبدیل می کند مقداری کمیسیون به صراف یا بانک طرف معامله خود پرداخت می کند. بنابراین مجموع درآمد بانک ها، بروکر ها، موسسات مالی و سایر دست اندر کاران این بازار بیش از صفر و مثبت است که این مقدار مثبت از مصرف کنندگان اخذ و در بین دست اندر کاران بازار توزیع می شود.

پس رمز زیان این اکثریت بالا در چیست و این پولها به جیب چه کسانی می رود؟ البته بخشی از این پولها به جیب بروکرها و بانک ها و بازار سازها و امثال آن وارد می شود ولی این امر مختص فارکس نیست. در هر تجارتی هزینه هائی از قبیل مالیات و عوارض مختلف، اجاره محل، تبلیغات، پرسنل و غیره وجود دارد. همانطور که یک کارخانه دار ورشکسته نمی تواند بگوید بدلیل اینکه مالیات و دستمزد و هزینه تبلیغات و غیره پرداخت کردم، ورشکست شدم، یک معامله گر متضرر نیز نمی تواند ادعا کند که بروکر من را بیچاره کرد و با اسپرد هائی که از من گرفت تمام سرمایه من را بلعید. هر چند اسپرد و سواپ هزینه های ثابت بسیار مهمی هستند و هر معامله گری باید سعی کند که بروکر مناسبی با کمترین هزینه بیابد. عامل دیگری که برای زیان این درصد بالا از معمله گران می تواند به ذهن خطور کند ضعف در تحلیل گری است. شاید متضررین خوب تحلیل نمی کند که اینطور در بازار متضرر می شوند. در واقع اکثر متضررین بگونه ای طی چند روز تمامی یا بخش قابل توجهی از پول خود را از دست می دهند که نمی توان فقط آن را به ضعف تحلیلگری نسبت داد. بخش قابل توجهی از آنان پیش از از دست دادن سرمایه خود حتی چند برابر سرمایه شان سود می برند که نشان از تحلیل های خوبشان دارد. مدیریت ریسک قواعدی برای حفاظت از سرمایه شما در مقابل ریسک های بازار فارکس ارائه می نماید. مدیریت ریسک باعث نمی شود شما سود ببرید ولی اگر بتوانید سرمایه خود را محافظت کنید، به تدریج راه سود بردن از بازار را خواهید آموخت. مدیریت ریسک مثل ترمز یک خودرو است. ترمز باعث نمی شود که شما به مقصد برسید ولی در عین حال بدون ترمز نیز به مقصد رسیدن بسیار دور از ذهن است و احتمال تصادف یا سقوط به دره بیشتر از رسیدن به مقصد می نماید.
در صنایع مختلف موسسات بیمه ای وجود دارند که در مقابل اخذ هزینه، ریسک هائی را تقبل می کنند. از قبیل بیمه تصادف، مسئولیت، آتش سوزی، دزدی و غیره. ولی در فارکس چنین موسساتی وجود ندارند و تنها کسی که می تواند سرمایه شما را در مقابل مخاطرات عمده حفاظت کند، خود شما هستید. یک معامله گر موفق علاوه بر مهارت تحلیلگری و روانشناسی نیازمند مهارت در زمینه مدیریت ریسک می باشد و بدون آن نمی تواند در فارکس موفقیتی کسب کند. هر چند زیان در حد متعارف خود، جزئی جدائی ناپذیر از معامله گری است و تمام معامله گران موفق در بین معاملات متعدد خود معاملات زیان ده را نیز دائما تجربه می کنند و آرمان معاملات مستمر بدون زیان خود یکی از بزرگترین آفات فکری یک معامله گر است.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه