امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

تست زیر شامل 6 علامت خودشیفتگی است؛ امتیازات از 0 تا 5 متغیر است. در صورتی که یکی از این علائم به هیچ وجه در مورد شما صدق نمی ‌کند، به آن امتیاز صفر دهید و اگر تصور می ‌کنید یکی از آنها کاملاً در مورد شما صادق است، برای آن امتیاز 5 را در نظر بگیرید. مجموع امتیازات، درجه خودشیفتگی شما را مشخص خواهد نمود

امتیازات به این صورت تفسیر می شوند:

- مجموع امتیازات 10 یا کمتر، نشانه آن است که علائم و نشانه های خودشیفتگی در مورد شما صدق نمی کند.

- مجموع امتیازات بیشتر از 10 و کمتر از 18 نشانه آن است که شما فردی خودشیفته بوده و در صورتی که این موضوع را نادیده بگیرید، ممکن است در آینده مشکلات بسیاری متوج تان شود.

- مجموع امتیازات 24 به بالا، نشانه اختلال خودشیفتگی حاد است و بایستی هر چه سریع تر برای درمان خود اقدام نمایید.

تست اختلال خودشیفتگی

1- صحبت های یک طرفه

یکی از علائم بارز افراد خودشیفته این است که تمایلی به شنیدن صحبت های دیگران ندارند و مرتبا صحبت های دیگران را با استفاده از واژه اما نقض می کنند. این افراد فقط می خواهند راجع به مسائلی حرف بزنند که خود دوست دارند. این افراد در مکالمه با دیگران فقط عقاید خود را درست می دانند و درگیری های ذهنی خود را در اولیت قرار می دهند. همچنین توصیه ها و پیشنهادات دیگران را به نوعی توهین به شخصیت خود تلقی می کنند

2- موضوع بیشتر صحبت ها، من است

بیشتر صحبت ها و مکالمات با دیگران در مورد کارها، اندیشه ها، خواسته ها و تمایلات من است و اگر من نباشم موضوعی برای مکالمه وجود ندارد و یا بسیار خسته کننده است. اطرافیان من بایستی برای من هر کاری انجام دهند تا آنها را بپذیرم.

3- من ملزم به رعایت قوانین اجتماعی، خانوادگی و... نیستم

من می توانم هر کاری در خانواده، اجتماع و... بکنم و هیچ کس حق ندارد به من بگوید قوانین مربوط به افراد عادی را رعایت کنم.

من می توانم با همسر و فرزندانم هرگونه که خواستم رفتار کنم. من می توانم قوانین مالیاتی را رعایت نکرده و به نحوی آنها را دور بزنم. من می توانم قوانین رانندگی را هر ور که مایلم رعایت کنم و..

4- هیچ کس حق ندارد از من انتقاد کند. من از این کار متنفرم

هیچ کس حق ندارد از من، کارها و رفتارهایم انتقاد کند چرا که من از این کار به شدت متنفرم و به سرعت عصبانی می شوم و تلافی خواهم کرد. البته من حق دارم از هر کس که بخواهم و به هر شیوه ممکن انتقاد کنم.

به طور کلی عقاید و اعتقادات من بر عقاید و انتقادات همه افراد برتری دارد.

5- در همه حالات همیشه حق با من است

من هیچ گاه اشتباه نمی کنم و به فرض محال اگر هم اشتباهی مرتکب شوم، هرگز عذرخواهی نخواهم کرد. این کار به شدت مرا ناراحت خواهد کرد. همچنین جایگاه من بسیار فراتر از آن است که مورد مواخذه قرار بگیرم.

6- دیگران مقصرند و با مخالفت با من، به شدت مرا عصبانی می کنند

من بسیار باهوش تر از دیگران هستم و ویژگی های منحصربفردی دارم که دیگران هیچ یک را ندارند. به همین دلیل هرگاه مشکلی بین من و دیگران پیش آید، قطعا دیگران مقصرند و آنها هستند که من را عصبانی می کنند، به حرف های من گوش نمی کنند، از من انتقاد کرده و من را سرزنش می کنند، سعی می کنند من را تحت کنترل و مالکیت خود در آورند، نظرات اشتباه ارائه می دهند و...

حال می توانید مجموع امتیازات خود را محاسبه کنید و شخصیت خود را از لحاظ وجود یا عدم وجود اختلال شخصیت خودشیفتگی بسنجید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه