امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

بیت کوین کش یکی از انشعابات بیت کوین است که در سال 2017 و با توجه به یک سری اختلاف که بین فعالان در شبکه بیت کوین به وجود آمده بود ایجاد شد. این ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین فعالیت می کند. یکی از دلایلی که باعث به وجود آمدن این رمز ارز شد، ایراداتی بود که به بیت کوین وارد شده بود. بیت کوین از همان ابتدای پیدایش با دو مشکل اساسی روبرو بود. سرعت تراکنش ها و میزان کارمزد شبکه دو ایراد اصلی این شبکه بودند. بیشترین تعداد تراکنش هایی که در این شبکه انجام می شود، 7 واحد در هر ثانیه است. کارشناسان برای حل این مشکل دو نظریه داشتند.

اول اینکه برای رفع این دو مشکل نیازی به تغییر ماهیت بیت کوین نیست و باید یک راه حل جدید را جایگزین آن کرد. اما نظریه دوم بر این اصل استوار بود که چون بیت کوین به عوان روشی برای پرداخت ها استفاده می شود جایگزین کردن آن فایده ای ندارد و باید از یک سری قوانین استفاده کرد که بیت کوین را محدود کند و از این طریق سرعت تراکنش ها را افزایش پیدا کند. تلاش طرفداران روش دوم باعث به وجود آمدن بیت کوین کش شد. در ادامه با ما همراه باشید تا با سرگذشت این رمز ارز از گذشته تا امروز بیشتر آشنا شوید.

بیت کوین کش چیست و چگونه به وجود آمد؟

بیت کوین کش در ابتدای پیدایش، خود را به عنوان ارزی معرفی کرد که قرار است یک نوع پول نقد اینترنتی باشد. Cash در لغت نامه لاتین به معنای پول نقد است و این رمز ارز با هدف افزایش سرعت تراکنش ها و استفاده به عنوان پول به وجود آمد. در سال 2017 با بروز رسانی بلاک چین بیت کوین(Hard Fork) و ایجاد یک بلاک چین جدید، این رمز ارز متولد شد و با بهبود سرعت تراکنش ها، امکان پردازش بیشتر در شبکه را فراهم کرد.

شباهت های بیت کوین و بیت کوین کش

همانطور که گفتیم این رمز ارز انشعابی از بیت کوین است. به همین خاطر شباهت های بسیاری به یکدیگر دارند. شباهت ها:

هر دو از الگوریتم اثبات کار برای ثبت تراکنش ها در بلاک چین استفاده می کنند.

هر دو تعداد محدودی دارند. این دو رمز ارز با سقف 21 میلیون واحد محدود شده اند.

پاداش استخراج این دو رمز ارز هر چهار سال یک بار تحت واقعه ای به نام هاوینگ نصف می شود.

واحد بیت کوین کش BCH است که همچون بیت کوین در حال حاضر در هر ده دقیقه به مقدار 6/25 واحد استخراج می شود.

هرچه مدت زمان بیشتری می گذرد، سختی شبکه افزایش پیدا می کند.(قدرت محاسباتی ماینر برای استخراج تراکنش ها و ثبت یک بلاک در بلاک چین)

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه