امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

بیت کوین اولین ارز دیجیتال بود که در سال 2009 معرفی شد و پس از آن و با رشد قیمتی که در کوتاه مدت تجربه کرد، عامل ایجاد بسیاری دیگر از رمزارزها شد. سازنده ارز دیجیتال بیت کوین باعث شد انقلابی وسیع در اقتصاد و بازار های مالی ایجاد شود. در این مطلب با ما همراه باشید تا با این رمزارز محبوب، چگونگی پیدایش و نحوه خرید آن بیشتر آشنا شوید.

ارز بیت کوین چیست؟

ارز دیجیتال بیت کوین نوعی پول مجازی است که می توانید آن را با افرادی در سر تا سر دنیا معامله کنید، پرداخت های آنلاین انجام دهید و برخی خدمات را دریافت کنید. پیدایش بیت کوین دو دستاورد مهم با خود به همراه داشت. اول اینکه غیر متمرکز است. یعنی وابسته به هیچ شخص، نهادهای مالی و یا بانک نیست و هر شخص می تواند خودش مدیریت حسابش را در دست بگیرد. دومین دستاوردی که داشت این بود که دیگر نیاز به چاپ پول نیست و بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به صورت مجازی معامله می شوند.

تاریخچه بیت کوین

برای اولین بار در سال 2008 شخصی و یا بنیادی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو در یک مقاله درباره رمزنگاری که آن را به بسیاری از اقتصاد دادنان در یک ایمیل ارسال کرد و در آن درباره نوعی پول اینترنتی صحبت کرد. در این مقاله او درباره ارز دیجیتال بیت کوین و کاکرد آن و وایت پیپر(ایراداتی که به یک ارز دیجیتال وارد می شود و برای رفع آن ها تلاش می شود) صحبت کرده بود. شبکه بیت کوین فعالیت خود را در سال 2009 آغاز نمود و تا سال 2010 ناکاماتو در پروژه حضور داشت و ایرادات آن را به همراه توسعه دهندگان دیگر شبکه برطرف می نمود و در همین سال یه یکباره ناپدید شد و همین مسئله باعث شد ابهامات بسیاری درباره او و آینده بیت کوین ایجاد شود.

با گذشت بیش از یک دهه از تاسیس ارز دیجیتال بیت کوین هنوز هویت بنیان گذار آن و وضعیت حال حاضر او مشخص نشده است. این مسئله نیز دلایل مختلفی دارد. اول اینکه اگر فقط یک شخص باشد جان او در خطر خواهد بود. به دلیل اینکه با به وجود آمدن بیت کوین بسیاری از غول های مالی قدرت خود را از دست دادند. اما چیزی که خیلی در مورد این مسئله اهمیت دارد این است که پروژه ای با این عظمت فقط کار یک شخص نمی تواند باشد. ممکن است یک دولت و یا یک نهاد مالی و یا یک تیم برنامه نویسی پشت این ارز پر قدرت باشد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه